Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Toen ik een tijdje terug een mooie MG Magistr AM kon kopen, bleek dat bij aankomst het plexiglas los te zitten. Balen dus maar na een goede tip van Hans Selles, een tube G-S Hypo cement online gekocht waarmee ik het plexiglas weer vast kon lijmen.

Nou daar moest dus het hele horloge voor uit elkaar wilde ik niet dat er meer vastgelijmd werd dan alleen het plexiglas :sweat_smile:

Dus zo gezegd zo gedaan.

Nu ik toch bezig was, heb ik gelijk maar lichtjes het plexiglas met wat polywatch gepolijst.

Nadat alles goed uitgehard was, het horloge weer in elkaar prutsen. :sweat_smile:
Best wel lastig om de uurwerk klemmetjes met schroefjes weer vast te zetten. Wat is dat spul klein zeg, maar na wat gepriegel is het toch gelukt.

Nu dat het allemaal gelukt was, hoefde ik alleen nog maar het deksel erop te schroeven en vol trots het horloge om te draaien, om het mooie resultaat te bewonderen.
En dan zie je DIT :flushed: :scream: :weary:

Niet wat ik verwacht had natuurlijk, maar er zat niks anders op om het hele proces weer opnieuw te doen. Gelukkig ben ik blij met het eindresultaat :smiley:

13 likes

Deze is ook mooi, maar helaas te groot voor mij. 42mm geloof ik toch ?

Ach ja. Nu ik toch bezig was met prutsen heb ik gelijk maar een ander horloge voorzien van een nieuwe look. Ik heb daarvoor een van de minst aantrekkelijke Poljot’s misbruikt, tenminste de kast is volgens vele een van de minst favorieten. Ik geef ze wel een beetje gelijk hier, want ik kreeg die klik ook niet echt.
Gaat om dit model hieronder.

Ik vond op de site van poljotuhren.de een mooie NOS chronograph behuizing voor een 3133 uurwerk. Persoonlijk vindt ik deze wat aantrekkelijker en heb besloten om deze te bestellen. Gisteren binnengekregen en het viel mij niks tegen. Werd compleet geleverd met een tweetal kronen/stiften.

Het hele spul over gelepeld en ik ben best tevreden met het resultaat. Nu hoor ik jullie vast denken: Dat is een niet bestaand model. Klopt, maar hij kreeg erg weinig draagtijd en nu met de nieuwe look hoop ik op wat meer draagtijd. Anders kan ik nog kiezen om een behuizing te kopen van een Sturmanskie, maar die zijn slecht te vinden.
Zie hier het resultaat.

11 likes

Nu zou je eigenlijk de bezel er af moeten halen (zit waarschijnlijk vastgelijmd) en dan vervangen door een RVS exemplaar. Op het forum zijn hobbyisten die deze zo na kunnen maken. Zonder de nummers dan, maar een gladde bezel vind ik dan ook mooier.

2 likes

Hoe krijg je dat voor elkaar? Blijven haken of draag je je horloge zo strak?

Geen van beiden, gewoon materiaal moeheid.

Klopt, maar vindt het wel hele mooie handelbare kalibers om aan te werken.

1 like

Goedemorgen heren :sunglasses:
Vrijdag VladiVostok Vandaag

13 likes

12 likes

15 likes

Ik vrees dat die gmt nog wel even gaat duren… Het kriebelt al weer zo’n Vostok :grin:

1 like

13 likes

Vostok vrijdag.

17 likes

Steek jij even @Mipnick de ogen uit met al die GMT’s :smile:

5 likes

:sob::sob: Wil je een van die blauw met witte platen kwijt @sq100 ?

2 likes

Mooie GMT verzameling Mark :+1:

1 like

Heel vet setje!
Vooral die 2 aan de linkerkant vind ik bijzonder gaaf :ok_hand:

1 like

Bedankt Anno! Je hebt mijn koffie pause enorm op gevrolijkt! Knap gedaan! En wel hilarisch zoals dat klemmetje op de plaat lag. Zou mij ook kunnen gebeuren. Gelukkig geen schade begrijp ik. :+1:

1 like

Ik doe bescheiden mee. :wink:

10 likes

Ik ook .

12 likes