Mochten jullie er niet uitkomen, dan vertaal ik ze wel.
Ik leg nu spontaan mijn Okeah klaar voor morgen.
Ik zat bij de landrotten in Duitsland en ben daar 10 jaar blijven hangen
Ook geen schande en leuke meisjes daar hoor
Sabine?
Beate , Birgit en de Gaby’s
Heel gaaf
Pret cilinder = blikje bier
Pendek = onderbroek
Gemalen water = douchen
IJskip = IJsblokjes maker
Mandiën = je wassen
Houten bek = pech, je krijgt het niet
Een hoop van deze jargon vind je ook terug in het Amsterdams .
Ik woon al 60 jaar in Amsterdam en de meeste begrippen gebruik ik ook dit terwijl ik van lichting 1959 ben en dus nooit gediend heb .
O.a tjetten ( ik ben schilder geweest )
Kippetje .
Houten bek .
Pret cilinder .
Ik ken verder geen mensen marine of uit de scheepvaart .
Verantwoordelijke van de technische dienst.
zo meteen meeting over de nieuwe CT-scan, de locatie en de eventuele bouwwerkjes errond (kleedhokjes en een verbeterde patiëntenflow). Met mijn Sturmanskie
Vostok Amphibia 270 case, zeldzaam kasttype bij de Amphibia een soort kruising tussen een 320 en een 420, een erg leuk kastje.
Lekkere blauwe sunburst Scuba Dude wijzerplaat en een rood haailederen bandje!
NA! Via het forum hier een Vostok tank gekocht en een via marktplaats. (Een om te houden en een voor een vriend)
Nu ben ik benieuwd of er mensen hier zijn die mij iets van een jaartal kunnen vertellen over deze twee horloges. Ze zijn beide net een beetje anders.
Naar mijn weten was de bovenste alleen verkrijgbaar voor militairen gezien de tekst onderaan.
coole vangst !
ik zou zeggen van ergens in de '80’s
dankje! ben er ook erg blij mee. De onderste is via het forum gekomen en gaat bij mij blijven
heren liefhebbers. op een russisiche facebookgroep is deze te koop voor 350UAH (~10eur). verzending zal wel een veelvoud zijn, maar het is een miltary issued (als ik goed lees op de plaat)
Leuk, kan een pareltje zijn.
Maar ik vraag me dan af, hoe betaal je en communiceer je met een Facebook groep in Rusland?
Ik zou de bovenste bewaren. Gemaakt in opdracht van ministerie van Defensie.
(Of allebei).
Haha ja dat is eigenlijk ook wel een goed plan.