Ja klopt , met 3133 uurwerk . nummer 029 /999
Van lug naar lug is 48 mm !! terwijl het horloge 38 mm is !
Dus 40 mm is dan 50 mm lug 2 lug .
Er komt 1 cm bij dat is best veel …
Wat ik ook een beetje heb met de 42 mm, die heeft ook de 3133. En dat is een oud ontwerp caliber uit de tijd dat de kasten gemiddeld kleiner waren. Daardoor staan de subdials wat dichter bij elkaar. En juist bij grote kasten is de verhouding dan minder mooi.
Ik vind die van mij echt heel mooi maar de lugs hadden i.p.v 1 cm 8 mm mogen zijn .
Mijn ervaring is dat elke mm telt …
Klopt. Zo vond ik ook de 090 groot dragen, die heeft ook een vrij behoorlijke lug afstand, al zie de lugs niet. En ik heb slanke polsen dat scheelt ook natuurlijk.
Ontwerp van de lugs is ook belangrijk, als ze wat “mee” buigen met de pols wordt het meer comfortabel.
En dikte van horloge telt mee .
En de Strela is wel wat dik. Maar ik blijf de 38 mm een prachtig model vinden.
Hij toont vooral serieus , sjiek en ik durf naast veel merken te leggen .
Mijn comeback in het meest gezellige topic komt steeds dichterbij! Ik zal hier mijn NA rapportage schrijven en de nodige foto’s plaatsen ipv een nieuw topic
tevens horloge ingezet bij
Ben ECHT BLIJ met dit horloge, zo gaaf!
Zoek nog een mooie, liefst RVS kast waar een 3133 in past. Als het even kan zonder bezel. Goede tips zijn welkom.
Deze basis oer Amphibia heb ik bewust teruggebracht naar de aflever status. Met rammel band, orginele bezel en geperste kroon.
Zojuist een schakeltje eruit gehaald en de sluiting perfect afgesteld, zit verrassend comfortabel en een heeft heerlijk nostalgische “van blik kun je alles maken” uitstraling.
En een… je polsen zijn na een week gladder dan ooit effect!
In mijn originele glaasje van deze Fifties Sputnik zat een scheurtje en het hoge ietwat geschuinde glaasje is in geen standaardassortiment te vinden.
De wereld van Sovjet horlogeverzamaars is ook buiten dit forum geweldig vriendelijk!
Een Bulgaarse relatie stuurde me een compleet horloge (minus de Sputnik secondewijzer) als donor voor het glas dat @vouwfietser er vervolgens heeft ingezet!
Helemaal happy!
Stiekem was dat ook de bedoeling, de beharing wordt iets te gek!
(Maar dat ontharen valt echt mee, deze band is vernieuwde “smooth russian” versie van nu, niet de echt oude uit de 90 er jaren. Eigenlijk jammer dat ik die weggegooid had.)
Mooi om weer te horen! Die sfeer bevalt me ook in deze hoek prima.
Volledig origineel tot aan het glaasje aan toe.
Dat vind je nergens meer!