Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

Nou je hebt ook gelijk. Je moet eigenlijk zeggen om welk model het gaat. De nieuwere modellen worden voor 100 meter opgegeven. :+1:

1 like

Ik alleen als iemand mij met een stuk beton aan m’n voeten van een boot dumpt - hetgeen ik probeer te vermijden. :slight_smile:

2 likes

Het gaat om de klassieke Komandirskie. Wie weet waag ik er eens eentje aan met zwemmen.

1 like

20m. is ook niet slecht, ik kwam niet verder dan 2 m. :wink:

4 likes

Heerlijke beater deze Vostok Amphibia SE 100725!

10 likes

Mannen, ik zit er aan te denken om een vintage Rus aan te schaffen. Ik vind de Sturmanskies wel heel erg tof, maar ik weet niet waar ik moet kijken. @Bert59 vertelde me dat Etsy tof is, maar ik weet dus niet welke verkopers tof zijn.

2 likes

Deze kwam ik ook tegen. Lijkt NOS te zijn maar nooit van gehoord of eerder gezien. :upside_down_face:
1 like

Dit is een heruitgave dacht ik , ben niet zeker …

3 likes

Samenstelling , ik twijfel vanwege de wijzers ten opzichte van de dial .

3 likes

Mijn Sturmanskie’s komen van @BG1 en Poljot24 en ebay. Ook alle vintage Amphibia’s via Bas of ebay.com. Bij ebay moet je goed de reviews van de verkoper lezen en kijken wat hij nog meer verkoopt. Is het net spul of rommel. Nog nooit fout gegaan. ( Nou ja 1 keer van de 7 op ebay, viel een horloge wat tegen ) :wink: Pobeda heb ik geen verstand van helaas.

4 likes

Als een dealer een model heeft waarvan je een stuk of 10 de zelfde ziet dan is het een kopie dial en verder samen gesteld . Zoals Jan zegt , Ebay bij een Italiaan kijken of Bas vragen of hij wat heeft liggen . Bij Etsy hebben ze leuke maar dan is wat kennis wel handig .

4 likes


Dit is ook een leuke op Etsy, Raketa Vernissage.
Dat smoelt toch echt goed?

7 likes

Liever deze, dan die “geromantiseerde” van Etsy voor ruim 3x de prijs.

4 likes

Uiteraard even kijk en vergelijk, maar het model kende ik nog niet. Ik vind het echt een mooi ding!

1 like

Dit ja, etsy is wat dat betreft echt een “tourist trap” voor beginnende Russische horloge liefhebbers.
Die Etsy verkopers kopen vaak voor een paar stuivers voorraad op van eBay, ander bandje, beetje poetswerk maar vooral heel gelikte foto’s etc.

Verplichte disclaimer: Uiteraard zijn er uitzonderingen :grin:

3 likes

Thanks! Dan zoek ik even verder.

3 likes

Kwarts Belarus vandaag.

13 likes

Je zoekt een niet chrono sturmanskie? Wat je moet weten is dat het aanbod dat beschikbaar is voor ongeveer 95% bestaat uit een geknutselde Pobeda met een fantasie/eigen wijzerplaat.
De meest veilige keuze is een heruitgave te zoeken (bijv door WUS af te struinen naar “sturmanskie reissue”) die je aanstaat en daar achter aan te gaan.

3 likes

Het is maar voor erbij, dus wil niet te veel uit geven. Heb ook al wat leuke komandirskies voorbij zien komen, dan speel ik het denk ik wat meer op safe.

2 likes

Die kasten met de kroon op 2 uur vind ik ook wel tof🤔

1 like