Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

Hier komt ook een Russische duiker hierheen. Een Vostok Amphibian 100473:

Mag me gaan dienen als beater…

9 likes

Ja dat kan ik wel met je eens zijn, is ook wel een beetje “low level”.

1 like

Ik heb deze Komandirskie op de kop getikt. Kan iemand wat info geven over de leeftijd? Aangezien de kroon bovenop zit en de bezel een soort pijltjes heeft denk ik jaren 80. Maar ik kan geen vergelijkbaar materiaal gevonden op het www.

6 likes

Deze lijkt er aardig op. Gewoon nieuw te koop. Iets andere bezel. Kroon positie zegt niet zo veel. Die van jou zal wel een oudere serie zijn. Denk dat ze vooral vanaf de jaren 90 veel plaatjes horloges gingen maken voor promotie.

1 like

Ik gok midden jaren 90 voor deze op basis van de plaat, wijzers en kroon.

1 like

Inderdaad!

1 like

13 likes

Dank vooor jullie reacties. Ik houd het dan op jaren 90. De blauwtinten van de wijzerplaat zijn in ieder geval erg mooi.

1 like

Moskou Investment Bank CCCP .

13 likes

19 likes

Mooie foto !

1 like

Maarliefst 20 dagen geleden kreeg ik mn eerste Russische horloge in handen. Toen zei ik al dat het niet de laatste was. Bij deze presenteer ik mijn nieuwe aanwinst. Een Raketa 4-ling! Gekocht in een bundeltje bij een gepensioneerde juwelier uit Frankrijk.

15 likes

Gefeliciteerd, mooie deal. Vooral die thema Raketa’s zijn leuk maar die 24 uur is wel mijn favoriet. Uurwerken in orde?

2 likes

Alles loopt als een zonnetje, tot nu toe dan. Zonet wel gelijk het lipje van de bovenste sluiting van het blauwe bandje kapotgetrokken. Heb ik weer… Ben wel bang dat juist die themamahorloges in de doos gaan verdwijnen op den duur.

2 likes

Waar ging jij voor dan bij de aankoop.

2 likes

Gekocht om de perpetual en de 24h, als ik daar aan wennen kan :wink:

3 likes

Mooie vangst Raketa’s! :+1:

Die thema horloges zijn mooi hoor! Zie je bijna nooit. De 24 uurs en kalender zijn interessant maar wel bekend. :wink:

4 likes

inderdaad het moet wel een hobby blijven , en geen werk

2 likes

mooie combi bezel wijzerplaat alleen de pedelwijzers kan ik moeilijk aan wenen, ik heb er ook één gehad weer terug gebouwd

2 likes

Ja, die wijzers zijn nog steeds een dingetje. Die van de nieuwe GMT’s zijn beter. Ik heb overigens nog ergens een setje klassieke goudkleurige wijzers liggen. Misschien moest ik eens een poging wagen? :grinning:

1 like