Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

Eigenlijk een crosspost, maar ik draag nu mijn sierlijke Raketa weer eens.

En er komt een hele lading Russische horloges deze kant op…
Allereerst is mijn Sturmanski nog onderweg. Volgens de track & trace zou die nu Rusland verlaten hebben, dus ik verwacht die een dezer dagen.

Maar er zijn nu ook een drietal alarm-horloges onderweg.
Een Sekonda Signal, en een tweetal Poljots, waarvan een met een prachtige patina en wijzerplaat. Maar zoals bekend, duurt het nog wel eens wat langer vanuit Russia…

De Sekonda kocht ik vanwege het jaren 80 ontwerp, en de laatste om de wijzerplaat. Ik vind ze allemaal geweldig, en er stond al een tijdje zo’n horloge op de wenslijst. Alleen heb ik nu weer wat overdreven, door er meteen drie te kopen…

14 likes

Zo zo! Goed bezig! :+1:

2 likes

Misschien moet ik het advies van Lexaf gaan opvolgen, en me nog meer horlogedozen gaan aanschaffen :crazy_face: Ik wilde het eigenlijk bij zo’n 30 horloges gaan houden, maar dat lukt me niet echt :smile:
Dan gaan we het gewoon op 46 horloges houden… Ook een mooi aantal! Gelukkig zijn die Russische horloges niet zo heel erg duur, dat scheelt ook weer… Het was wat anders geweest, als het dure merkhorloges waren geweest!

2 likes

ik ken het model niet maar leuk, volgens mijn heb ik zo’n soort horloge in een seiko de bezel lijkt er veel op, dat horloge heb ik nooit gebruikt is van titanium net of je een stuk plastic om je pols hebt te licht .( ik zal een foto posten bij goed licht .)

1 like

Omdat @DirkT er gisteren een potje van maakte met z’n wintermuts van Wibra:

14 likes

Borreltje en ebay gaan niet zo goed samen, gelukkig geen wereld bedrag :rofl:. Twee raketa 26690 projectjes! Ze zullen wel hebben gedacht hoe meer wijzertjes hoe beter!

590-800x600 (2)

14 likes

Leuk projectje in ieder geval. Vind de bezels wel leuk.
Zit een aardig complex uurwerk achter denk ik?

3 likes

Nou eigenlijk niet, paar tandwieltjes erbij met verschillende vertanding. allemaal niet zo heel moeilijk maar het lijkt wel heel complex :sweat_smile:

3 likes

Ziet er uit alsof iemand behoorlijk losgegaan is tijdens de hobby? Alles custom gemaakt?

1 like

Poging gedaan om voor mijn Desert Shield een “Desert Storm / camouflage” achtig bandje te maken.

Vind hem zelf wel goed erbij passen :wink:

24 likes

Is mij niet gelukt! :grin:

Groeten van een “Brother in arms” :sunglasses:

14 likes

18 likes

Heel vet die icebreaker!

3 likes

Ziet er mooi uit!

1 like

Een 60 pleuros. Lijkt me ook wel een beetje de marktconforme prijs. De andere horloges waren goedkoper…

2 likes

Het enige horloge waar ik een camouflage band op vond passen (niet meer in bezit)

12 likes

Nato’s zijn ook mooi, maar ik ben meer een leatherboy. Voor horlogebandjes welteverstaan, anders krijg ik weer oneerbare voorstellen :joy::joy:

3 likes

Oh je vind ze zeker nog, maar zoals gezegd heb ik de mijne niet meer.

Kabouters zijn goed volk, ik kom uit de buurt en dit zijn mijn dorpsgenoten

1 like

Wat ik mij afvroeg, geven die subdials werkelijk aan wat ze suggeren? Dus bijv. Dagen van de week en 24 uurs aanduiding? Zo ja, dan is het wel geinig bij de collectie.

1 like

Ja Frans zou je denken. Lijkt wel een comic plaatje. Kleine serie geweest van een Frans forum misschien? Echt geinig in ieder geval. :blush:

2 likes