En de Strela is wel wat dik. Maar ik blijf de 38 mm een prachtig model vinden.
Hij toont vooral serieus , sjiek en ik durf naast veel merken te leggen .
Mijn comeback in het meest gezellige topic komt steeds dichterbij! Ik zal hier mijn NA rapportage schrijven en de nodige foto’s plaatsen ipv een nieuw topic
tevens horloge ingezet bij
Ben ECHT BLIJ met dit horloge, zo gaaf!
Zoek nog een mooie, liefst RVS kast waar een 3133 in past. Als het even kan zonder bezel. Goede tips zijn welkom.
Deze basis oer Amphibia heb ik bewust teruggebracht naar de aflever status. Met rammel band, orginele bezel en geperste kroon.
Zojuist een schakeltje eruit gehaald en de sluiting perfect afgesteld, zit verrassend comfortabel en een heeft heerlijk nostalgische “van blik kun je alles maken” uitstraling.
En een… je polsen zijn na een week gladder dan ooit effect!
In mijn originele glaasje van deze Fifties Sputnik zat een scheurtje en het hoge ietwat geschuinde glaasje is in geen standaardassortiment te vinden.
De wereld van Sovjet horlogeverzamaars is ook buiten dit forum geweldig vriendelijk!
Een Bulgaarse relatie stuurde me een compleet horloge (minus de Sputnik secondewijzer) als donor voor het glas dat @vouwfietser er vervolgens heeft ingezet!
Helemaal happy!
Stiekem was dat ook de bedoeling, de beharing wordt iets te gek!
(Maar dat ontharen valt echt mee, deze band is vernieuwde “smooth russian” versie van nu, niet de echt oude uit de 90 er jaren. Eigenlijk jammer dat ik die weggegooid had.)
Mooi om weer te horen! Die sfeer bevalt me ook in deze hoek prima.
Volledig origineel tot aan het glaasje aan toe.
Dat vind je nergens meer!
Een van de vreemde eenden in de bijt die je zowel hier als in een ‘Made in China’ forumonderdeel zou kunnen zetten.
Vandaag mijn 1953 Shturmanskie weer!
Wat de foto niet goed weergeeft is de prachtige glans die nog op de wijzerplaat zit, dat is echt heel tof!
Hele mooie vintage uitstraling !
Wat bijzonder aardig zeg, uniek. En wat een mooi resultaat. Mag je trots op zijn. En wie zou het ooit geloven dat we in een tijd leven dat het oosten het westen helpt. Fantastische mensen die oost-europianen.