Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV

Eerste mechanische horloge ooit was een Vostok Amphibia, intussen heb ik zo’n 10 tal Kommandirksies en Amfibia’s, wat Raketa, Slava en Poljot modellen, wat vroege Vostok Europe met toen nog Vostok binnenwerken, vroege Buran chronografen, een mooie Okeah, …
De Kremlyovskie reeks was net nieuw toen ik 2007 mijn eerste Vostok kocht, maar vond deze toen vergeleken met de Amfibia erg prijzig. Nooit echt een groot succes geweest, en na enkele jaren weer uit de catalogus verdwenen. Toen ik nu de kans kreeg om een nagelnieuw exemplaar op de kop te tikken (gelimiteerd aantal nieuw geproduceerd vorig jaar) kon ik het niet laten. Het is een erg aanwezig model inderdaad, maar best comfortabel met een goede afwerking (zeker naar Vostok normen). Loopt ook accuraat, een stuk minder dan +10 s/dag. Ik denk dat deze lijn zelfs voor de Russen destijds een tikje té was, en daardoor snel afgevoerd. Ik kan het ding zelf moeilijk 100% serieus nemen, maar eerlijk: het is er eentje met karakter. Ik hoor bijna het Russische volkslied als ik naar mijn pols kijk :laughing:

8 likes

Mooi verhaal!! Je bent in ieder geval een echte liefhebber. Daar zijn we in dit draadje heel blij mee!! Hoe meer hoe beter.

2 likes

Vergis ik me nou of zit er nou toch wat in?

Bill

3 likes

Heb al de juiste wijzer gevonden

2 likes

Nou, daar lijkt het wel op.
Kom op, bahco uit de gereedschapskist en openmaken die kast.

1 like

Nou wordt-ie helemaal mooi :smiley:

Lang leve de macro lens…

Vandaag nog deze witte. De blauwe versie is inmiddels door Postnl geleverd (hoop ik). Vanaf morgen de blauwe amphibia.

7 likes

Incomingg :see_no_evil:
Zal nog wel even duren voordat hij binnen is, maar goed dat zien wel dan wel :grin:

10 likes

Vet! Heel mooi dat navy en de wijzerset ziet er ook mooi uit :grin:

1 like

Ja ik vind vooral de 2 kleurige bezel en de ‘agressieve indexen’ wel echt gaaf, ook stiekem wel benieuwd naar dit type band.
Ik heb bewust gekozen voor een modern ogende Vostok, omdat ik niet uitsluit dat er nog een echt oude Vostok bijkomt dit jaar :grin:

1 like

Mooi afgewerkt inderdaad! De wijzers zijn ook mooi strak. Mooie kast en de band lijkt ook prima. :ok_hand:t2:

Ik ben verliefd geworden gisteren op een K-34 en K-39… heeft iemand er ‘echte’ plaatjes van?

1 like

9 likes

Banden voor de gmt en voor de desert shield zijn besteld! :grin:

3 likes

Groene leger kleur, goed in stijl. Laat foto’s straks maar komen. :slightly_smiling_face:

1 like

de K-34.

8 likes

Heb m meteen even opgezocht bij Meranom. Ziet er heel strak uit!!

1 like

7 likes

bedankt @Michiel48 en @sq100
zoals steeds heb ik een wat afwijkende smaakt van de rest :slight_smile:
ik twijfel tussen onderstaande: 2 types GMT en flieger, waarvan de flieger ook in 2 kleuren: full lume of zwart/blauwish)
ff1 ff2

2 likes