Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

Wow!
Probeer er maar eens een te vinden met cyrillische letters!
En in die conditie! :+1:

1 like

We gaan toch niet klagen Hans?
Precies wat Jan zegt, vind er maar eens één in zo’n conditie.

15 likes

Stoer Man! Ga je nog skieje?

Deze poljot is al sinds ‘91 in mijn bezit. Hij was toen ik hem kocht voor DM 90,- nos en in topstaat. Hij ligt bij mij altijd in de la en wordt zelden gedragen dus nog steeds als nieuw. Het betreft een 31659 uurwerk met seconden stop. Vooral de kleur blauw spreekt mijzelf erg aan omdat je die niet veel ziet.

24 likes

Heel mooi!
Inderdaad een zeldzame uitvoering. Poljot24 had er ooit nog eens een exemplaar in blauw en een in het zwart. En dan met 3133 meen ik.

1 like

Klopt, poljot24 heeft er 1 in zijn eigen verzameling met een 31659. Deze modellen zijn in de eind 80 en begin 90 geproduceerd in het zwart, wit en een blauwe kleur.

3 likes

Je was er al vroeg bij in 1991!

Ja Julian heeft inderdaad een fraaie eigen collectie. Ik bedoelde eigenlijk te koop in zijn sector “bijzondere exemplaren”. Paar jaar geleden doken deze ineens op. Je moet er dan snel bij zijn als je hem wilt hebben. Zo heb ik een mooie grijze sturmanskie daar gescoord. Ik zocht de civiele versie er nog bij. :grinning:

15 likes

Mooi horloge show jij ook en vooral ook heel gaaf in het grijs. Ik zelf ben on 89 dus vlak na de val van de muur begonnen Russische horloges te kopen. Toe was het echt leuk. ik kocht toen de meeste horloges voor nog geen 30 duitse marken. Veel daarvan heb ik doorverkocht maar omdat ik er een aantal toch heel mooi vond heb ik er een aantal gehouden. Deze heb ik nog steeds en ben nog niet van plan ze weg te doen gwn omdat ze steeds zeldzamer worden.

2 likes

Laat ze af en toe maar passeren, ben benieuwd, leuk!

Voorzetje, de militaire versie met eveneens 31659. :wink:

21 likes

Heel cool👍

1 like

Dus opbergen en zo nu en dan even om om het mechaniek in de juiste conditie te houden.

2 likes

Originele (te) bling Vostok band vervangen door een soortgelijke van AliExpress welke 100% brushed is. Ook met vlinder sluiting. Strakkere schakels, was makkelijk in te korten. Voor €12 hoef je niet te tobben.

Nu in afwachting van een brushed mesh van Yannick en dan kijken wie de “winnaar” wordt qua uiterlijk en comfort.

Nog steeds heel enthousiast over het horloge!

17 likes

Staat hem goed Folkert!

1 like

Ja ik vind het ook goed staan. Ik ben een fan van brushed als er veel metaal aan het horloge zit. De 170 kast is best “aanwezig” maar het past de GMT wel. Ik vind het nog steeds een heel mooie Vostok en hij zit bepaald niet alleen op vrijdag om de pols.

2 likes

:grin::+1:

Heel mooi, en dat voor €12. Het staat hem goed👍

1 like

Inclusief verzendkosten en 7 daagse levering. Bedankt!

1 like

Terecht dat je enthousiast bent over dit prachtige uurwerk.
Mooie upgrade met de band👍

1 like

Ik neem aan dat er nog inklaringskosten en btw kosten bij komen?

1 like

Nee dat zit bij AliExpress allemaal al inbegrepen.