Voordeel van nieuwe horloges is dat bandjes die stof liggen te verzamelen ineens mooi passen bij je NA…
Voordat ik richting het blauwe ga. Geef ik het hier eerst aan. Ik ga wat uitdunnen. Niet uit noodzaak!
Ik ga wat ruimte creëren. Het is zo zonde horloges in bewaar mappen en kisten. Ze horen gezien te worden en gedragen.
Ik denk dan aan vostoks/raketa’s/zim/pobeda/poljot en evt luch.
Laat het maar weten. Jullie weten al een beetje wat ik heb.
Ik ben het overzicht even kwijt Bill maar ik hou het blauw in de gaten…
Het is geen “beetje” wat jij hebt, ik heb de mogelijkheid gehad om de gigantische collectie te mogen aanschouwen.
Die groene valt op. Een leuke dresser, liefst met kleine seconde wijzer lijkt me wel wat. Duikers en stoere Vostoks heb ik inmiddels wel genoeg.
A ha de Oost-Duitser. Ja opmerkelijk groen!
Van die foto vind ik de “Gorbatsjov” wel leuk. (Voor alle duidelijkheid, dat ik een horloge leuk vind betekent niet dat ik hem thuis hoef te hebben. )
En die kleurige (seventies?) ЦЕЛИНА . Dat staat er toch? Ook een bijzondere. Zou " maagdelijke grond" betekenen. Geen idee waar dat echt voor staat.
En ook geen idee wat Bill van zijn collectie echt kwijt wil.
Sowieso wel leuk die DDR dressers. Geen idee inderdaad wat Bill kwijt wil.
Dat soort wijzerplaten heb ik dan weer niks mee. Was wel de fijnste president van de Soviet Unie.
Inderdaad,
Staat heel veel, hoe zit het met die horloges die als NOS worden aangeboden?
Je wilt weten wat NOS betekent?
Staat voor, New old stock. Of te wel oude voorraad maar ongebruikt, dus in nieuw staat.
Is dat betrouwbaar? Dat hangt uiteraard van de verkoper af. Soms wordt de term misbruikt bij een net oud horloge, wat er vrijwel als nieuw er uit ziet. Maar dus geen NOS is.
Probeer dus reviews te vinden van de verkoper en kijk goed naar de advertentie. Lijkt die netjes? Taal gebruik? En als er meer aangeboden wordt, wat dan? Oude tuinmeubelen?
Ik ben meestal niet teleurgesteld. Opmerkelijk genoeg 1 keer wel behoorlijk, uit de UK. Was een Omega trouwens.
En soms viel een Vostok wat tegen met het lopen. Of een kras of barst in de dial, die ik op de foto niet zag. Risico van het vak zullen we maar zeggen. Reken altijd op een beurtje, ook bij NOS.
Ik wist wel wat NOS betekent hoor was alleen benieuwd of dat beetje betrouwbaar was, zal volgende keer vraag beter formuleren, heb wel leuke NOS gezien een Sturmanskie
Was laatste president van SU. Daarna was het volgens mij Rusland en jeltsin. Oekraïne enz gingen hun eigen weg daarna?
Wikipedia zegt,
Michail Sergejevitsj Gorbatsjov (Russisch: Михаил Сергеевич Горбачёв) (Privolnoje (Krasnogvardejski), 2 maart 1931 – Moskou, 30 augustus 2022) was van 1985 tot 1991 secretaris-generaal van de Communistische Partij van de Sovjet-Unie (CPSU) en van 1990 tot 1991 president van de Sovjet-Unie (USSR).
Nee rood laten!
Komt er nog een DDR dresser in het blauw? Of uit één van de andere Soviet satelliet staten?
Zoiets als:
In welke kleur dan ook…
Ga vanmiddag even kijken welke ik online ga zetten. Mag je meerdere horloges in één advertentie zetten? En moet je een vraagprijs vermelden eigenlijk. Ik verkoop bijna nooit iets via blauw
6 meen ik. Staat in de verkoop regels.
Ja, 24 per jaar en 6 ineens.
Heb er nog nooit gebruik van gemaakt, lid sinds 2011.
Ja en eventueel iets over verzendkosten