Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

Dit is mijn allereerste amfibia die ik nieuw uit Rusland liet komen. Ik hou van de kleur.
Had even geen zin de datum te verstellen

18 likes

Is ook heel mooi!

Hmm ik kan er slecht tegen, een verkeerd ingestelde datum. Maar als ie vandaag op de 14e staat kan ik me er wat bij voorstellen :wink:

1 like

Dat was mijn dilemma ook. Een halve maand bijwerken is geen probleem. Ik blijf erbij dat het heen en weer draaien niet bevorderlijk is voor het uurwerk. Al maakt het theoretisch niets uit.

1 like

Hele mooie kleur overgang van blauw naar groen.

Ik ga ook weer onder water.

15 likes

Vooruit, speciaal voor @fdpg1963 . het is Poljot Pátek tenslotte :sunglasses:

De “Russische quickset” werkt trouwens fenomenaal op deze: de datum verspringt krek op het uur en de reset van het datumverzet valt net voorbij de 11-marker, dus per dag van net na 12 tot net na 11 heen en weer wiebelen. Gaat super snel.

16 likes

Daar maak je me blij mee! :wink: Echt een mooie Russische chronograaf. En dat is wel echt een lekkere datum quickset! Bij de ScubaDude moet je wel terug tot 20:30…

3 likes

Nog even thuis aan het werk vandaag op deze mooie Vostok Vrijdag.

Alvast een goed weekend iedereen.

16 likes

Speciaal voor jou dan Folkert! Solidair met Bill. :grin:

Allemaal een fijne dag nog! Verheugend hoeveel enthousiasme hier vanmorgen is. :+1:

Ik ben er ook niet dol op. Gaat tegen je mechanische gevoel in. Ik doe het alleen als het maar een paar keer hoeft.

11 likes

Heb je 'm nou speciaal op de 14e gedraaid? :joy:

Ja dat is zo maar het blijkt toch een ingebouwde optie te zijn hoorde ik laatst van een HF lid. Mijn Atlantic met FHF uurwerk heeft dezelfde semi quickset. Ik denk dat die stoere Russen er wel tegen kunnen…

2 likes

Vooruit draaien doe ik graag voor jou! :wink:

2 likes

Heel netjes! Officieel is het tussen 10 en 12 heen en weer. En die van mij verspringen vaak ca. 2 minuten na 12 meen ik, of iets er voor. Zal ze nog eens checken.

Nog geen vostok, dus voor vandaag de Luch,

14 likes

Hier ook volledig Vostok af nu. Wel een leuke Poljot als vervanging. :grin:

9 likes

Praat eens met @BroederBill :grin: wie weet wat ie nog in de aanbieding heeft of gaat zetten…

3 likes

Zou ook kunnen, maar ik wil graag een 170964

Meranom heeft 'm op voorraad: Vostok Watch Amphibian Classic 170964 to buy. photo, specifications, description

Is bestellen in Rusland nu nog een beetje te doen?

Als je de betaling voor elkaar krijgt is het verder volgens mij geen probleem. De Russen zijn altijd bereid te helpen met een alternatief rekeningnummer waar je wel met PayPal kunt betalen. Importeren van Russische horloges is geen probleem. De Vostok GMT die ik vandaag draag is door de eerste eigenaar (HF lid) ook uit Rusland geïmporteerd afgelopen jaar.

Zo zie je maar hoe hypocriet de overheid is. Betalen maken ze moelijk maar BTW en import heffen daar zijn ze niet vies van. Degoutant gewoon!
Ik haalde al eens aan dat ik laatst een aankoop deed hier op het forum van vostok gerelateerde dingen. Het geld raakte niet tot bij de verkoper maar het was wel van de rekening af. Dan kreeg ik plots een telefoontje van de bank wat de reden was om een berperkt bedrag over te schrijven met de vermelding vostok want dit was russisch; Ze moesten nagaan of het wel in overeenstemming was met de europese richtlijnen ivm handel met rusland. Kan je je dat voorstellen??? Pas nu mijn uitlleg werd het geld overgemaakt aan de verkoper!!!