Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

Goedemorgen mannen, het is weer Boctokkies dag. Fijn weekend allemaal.

17 likes

De Slava vandaag

16 likes

Deze zijn van fluorine rubber ofwel FKM inderdaad

4 likes

Net even op je website geweest, kende het nog niet. Scherpe prijs en mooie banden. :+1:

1 like

Dank voor de opheldering.

1 like

Krijg net de mailing van Julian Poljot24 binnen. Wat zijn die Strela’s toch mooi. Maar best jammer dat ze flink aan de prijs zijn. Zit tenslotte maar een P2609 17 jewels kaliber in. Geen bijzonder uurwerk als je het vergelijkt met een 3133.

8 likes

Prachtig in balans dat horloge. Maar 40 mm? Meestal staat 38 mm mij beter, en draagt wat comfortabeler. Ja die 3133 Strela’s zijn mijn favorieten ook. Maar tegenwoordig ca 700 euro.
Heb er een gehad en weggedaan na een paar jaar omdat ik 3 keer een garantie beurt nodig had. En hij droeg wat hoog. Minder fijn dan de Sturmanskie 's.

Toch een fraai horloge! :ok_hand:

15 likes

Flieger Friday met een originele Shturmanskie uit 1953.
Hèt horloge dat sovjet luchtmachtpiloten na het afronden van hun opleiding kregen en met Joeri Gagarin mee de ruimte in ging!

24 likes

Volgens mij kletst de man van dit artikel…

Wànt…hij gaat eraan voorbij dat in de laatste jaren van de Sovjetunie en het begin van het nieuwe Rusland er overal een gebrek aan was, productie stillag, grondstoffen ontbraken.
Voor wat betreft de horloges… men deed maa wat… combineerde onderdelen die op voorraad lagen en verkochten dat! Dus al zijn gewauwel over eerste of tweede generaties met die en die specificaties… onzin, er is veel meer en het is allemaal ongedocumenteerd!

3 likes

Alles is daar flink aan de prijs.

1 like

Horloge kunstwerk!

1 like

Ja dat is bekend. “Kameraad Igor de wijzerplaten zijn op. Dmirtry beste kameraad, pak je toch die van de misprint serie”
Nooit al te exact intepreteren die “feiten”. Dat gaf de sovjets ook bepaalde flexibiliteit en helpt bij het compenseren van gebrek aan veel zaken denk ik. Meesters in improvisatie.

Toch nog heel blij met die desert shield van jou! Kijk toch eens wat een fraaie print en vanille verkleuring van de wijzers en lume dots! :grin:

(Kers op de taart zou nog wel dat vremir achterdeksel zijn. En die puntjes bezel :thinking:)

7 likes

:joy:

1 like

Ik stem voor de 3017 Strela’s :smile:

Jammer genoeg niet de mijne…

16 likes

Je ziet hetzelfde nu ook nog met die “limited” forum edities. Alles wat als demo gemaakt is, alles wat overblijft…het wordt allemaal in horloges gebruikt en verkocht of als losse onderdelen verkocht.
Her en der een extra run draaien voor meer marge, alle mogelijke opties worden benut.

2 likes

Mooi rood is niet lelijk.

1 like

Vandaag Slava quartz.

Ik zou wel eens meer russische digitale/analoge quartz horloges willen zien.
Zelf heb ik er nog geen. Kijken of ik er eentje tegen het lijf loop.
Ik heb echt geen benul welke merken er daarin zijn.

14 likes

U vraagt, wij draaien. :wink:
Dit is het merk dat ik ken, “Electronica”. Die van mij zijn her uitgaven van de orginele horloges, met orginele componenten gemaakt.

Orginele, met dank aan Netgrafik.

En de binnenkant. Weer eens wat anders dan een 3133 :grin:

Het aardige is de uitgebreide manual. Hieruit blijkt dat je ze kunt reguleren door een factor in te voeren. Moet ik nog eens doen. Een van de twee loopt een minuut voor per jaar.

14 likes

Morgen liefhebbers :wave:
Gisteren op pad geweest met deze mooie jongen. Rondje kringloop gedaan en helaas niets gevonden. Wel een fraaie Jaeger autoklok gezien.

Vandaag met deze makker administratie doen

18 likes

Leuke Poljot van de vlooienmarkt vandaag.

13 likes