Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

Meranom

Gekozen voor levering met DHL, via Dubai met 2 weken in huis. Had op een dikke maand gerekend.

Bijzonder leuke horloges. Waar heb je deze kunnen scoren? Maken inderdaad een flinke bak herrie als de haan een schop onder z’n ballen krijgt. Kast is een beetje klein maar valt wel onder de voor die tijd normale standaard. Vind zo in ieder geval de moeite waard om in de collectie te hebben.

14 likes

Ja klopt, ik wist niet hoe het alarm werkte dus beide kronen opgewonden en toen ik aan de bovenste kroon draaide verplaatste de alarmwijzer dus dacht van oké leuk werkt nog.
Alleen schrok me verloren toen ‘s middags om 1 uur er een kanaal van een losschietende veer te horen was :upside_down_face: ik dacht gelijk, oké die is stuk, veer gebroken! Maar toen ik bij het horloge kwam liep hij nog geween.
Ff later ging het lampje branden en viel je ondertussen al een 2 euromunt geworden kwartje, dat was het alarm!! :rofl: :rofl:

De Poljot moet wel schoongemaakt worden en geolied om em weer tiptop te laten functioneren.
Loopt nu een 50sec achter per 24uur.

3 likes

Deze kwam voorbij in Zweden.
Komt zekers een bak herrie uit dat kastje van 36mm. Schrok me een ongeluk de eerste x dat het alarm afging.
Er zit ook nog een origineel Poljot bandje aan maar die heeft een goudkleurige gesp en die hoort dus eigenlijk niet op dit horloge. Ff zoeken naar een zilveren/chrome gesp.

Even een keertje laten schoonmaken en servicen en dan kan hij er weer jaren tegen.

2 likes

Hier (CZ) kom je ze vrij courant tegen in verschillende uitvoeringen :smile:

2 likes

Šturmanskie Saturday! En de thee is klaar. Waar een chrono al niet goed voor is. :teapot:

17 likes

Let ook op het vliegtuigje in de chronowijzer. Mooi detail!

1 like

8 likes

Mooie kleuren combinatie met deze NATO.

Dank je. Ziet t niet goed op foto maar blauw van de nato komt aardig in buurt van de kleur van de wijzerplaat. Wel vrolijke combinatie zo…

3 likes

Fijne dag, hf!

13 likes

Blauw is mooi!

De scuba van vandaag!

Ook namens mij, een mooie dag gewenst!
Bleu tuesday? :wink:

( ik hoop het niet, eind van de dag een NA te verwachten. Ook een Vostok. Iets heel anders dan een scuba :grin:)

14 likes

Tijdje geleden dat ik hier wat gepost heb maar deze NA is toch wel reden voor een feestje! :partying_face:

Vostok Amphibia mod met als achterliggend thema ‘wat als Vostok na de oorlog voor hun nieuwe militaire duiker niet naar Blancpain maar naar Panarai hadden gekeken’. Daarbij wilde ik alle vintage ontwerp elementen voor maximale afleesbaarheid bij elkaar brengen. Dus:

• Géén draaibare lunet.
  • Eenvoudige 420 case (met de hand gematteerd).
  • Vostok 2409 handwinder zonder datum.
  • Grote kroon.
  • Zwarte california wijzerplaat met veel lume (Raffles Time).
  • Goudkleurige mercedes urenwijzer en stropdas minutenwijzer (Raffles Time).
  • Geen enkel logo of markering aan de buitenkant.
  • Eenvoudige dikke leren band.

Samengesteld door mijzelf, gebouwd en getest door (en met grote dank aan!) @DirkT!

Foto tijd!

Wat draagt deze stoere dame dan?

Door de handwinder draagt ie dus super plat en stabiel op de pols!

Naast z’n oudere Vostok mod broertjes!

Het geheel is uiteindelijk uitgepakt zoals ik gehoopt had en het resultaat is een guitig drie-handertje met een vrolijke vintage uitstraling dat eigenlijk voor elke gelegenheid wel geschikt is. Misschien meer field watch dan duiker door het ontbreken van de duikring maar soit.

En nogmaals dank aan @DirkT!

15 likes

Zeker waar Joris!

Ik deel graag in de feest vreugde.
Ook mijn NA net binnen. Zondag nacht besteld in Duitsland en nu al op tafel.

De kenners zien wel aan de foto’s waar gekocht.

Dit zat boven in. Lekker! :wink:

Tijd voor een paard.

Zeldzame bezel en achterdeksel.

Nieuwe Riosband.

En reishoesje. (Paardentrailer zeg maar.)

Netjes verzorgt en de automaat loopt nog steeds op tijd ook.

16 likes

Een van overwegingen voor kopen van bovenstaand horloge is ook deze.

Ik heb deze desert-shield. Geheel gelijk aan de eerste serie m.u.v. bezel en achterdeksel.

Ik zou nu een “eerste serie desert-shield” kunnen samenstellen.
De cavalery uitvoering met paard had ook vaak de standaard bezel en achterdeksels. Dus staat ook prima bij omwisselen.

Eerst maar even zo laten. Ben er bij mee. Tenslotte hadden we thuis ook paarden. Zelfs met mijn vader in de zestiger jaren naar een kozakken paarden show geweest. Indrukwekkend!

10 likes

16 likes

Iedereen weer een heel fijne Vostok vrijdag gewenst.

14 likes

Daar is hij weer, op vostok vrijdag.

9 likes

Maak je er nou elke week ook nog een nieuwe foto van?

3 likes