Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

Nee maar heeft een Seiko uurwerk, weinig Russisch aan naar mijn mening. NH35 is natuurlijk goed verder.

1 like

Kijk @Omega_73 de oorzaak

8 likes

Dank voor de snelle en duidelijke analyse Andre!

Let op mensen (Folkert :wink:). Niet onnodig veel die datum verdraaien.
Heb nu de zwarte scuba om de pols. En laat de datum dus gewoon op 1 staan.

Zo te zien ligt het goede onderdeel al klaar en lijkt er verder niks beschadigd door dat afgebroken pennetje.
Slaap vannacht een stuk rustiger dankzij @vouwfietser. :+1:

3 likes

Dan zou ik, of een Seiko of een echte Rus kopen. Ik ben ook niet zo dol op die Strela’s met seagull uurwerk.
Ze zien er verder aardig uit. Beetje reisseu s van de klassieke Amphibia’s.
Beetje dressy chique voor die werk horloges. Doe mij maar een gewone Vostok dan. :thinking:

4 likes

Nu is mijn vraag aan André @vouwfietser Is het semi snelverzet (terug draaien naar 20:30) zo ontworpen en kun je het onbeperkt gebruiken of is het een “bug” en kun je het beter niet te vaak doen?

1 like

Hier ook even plakken. De Šturmanskie van @Bert59 aan de microfoon. Abnormaal hoe strak die loopt - 300°, 0.2 beat error, 1 seconde per dag. :ok_hand:

7 likes

De “schade” werd duidelijk na een paar keer de datum verzetten. Ik draaide vooruit en hij ging maar een kwart van datumvenster om 12 uur. En ca 2 uur snachts schoof hij volledig door. Daarna 24 uur verder hetzelfde maar dan om 3 en daarna 4 uur snachts.
(Pennetje ging dus al krom staan denk ik nu.)
Toen maar eens de terugdraai verzet geprobeert. Misschien schiet het dan wel weer goed, dacht ik nog.
Dat ging best wat zwaar en daarna eeuwig dezelfde datum. Gelukkig liep hij nog goed.

Foute boel dus.

Misschien heb ik in verleden iets fout gedaan of zat er al wat moeheid in die meeneem pen.
Ze heet niet voor niks “Old Lady”. Zal haar in vervolg meer ontzien. :grinning:

2 likes

Bert had een prachtige collectie. Goed dat je er nog een hebt veilig gesteld! :ok_hand:

2 likes

Maar als je de andere kant opdraait als de pin op de tand aangrijpt kan je die breken.
Ruim voorbij de aangrijpingspunten terug draaien dan is er niets aan de hand.

3 likes

Ik hoor altijd een klik als ik terug draai voorbij 20:30 en zie de datum ook een kleine sprong maken. Ik heb ook nog een Atlantic uit de jaren 70 met een FHF kaliber en die klikt al bij 21:00

Komt bekend voor, en in vervolg dus lekker nog een half uur door voor de zekerheid.

1 like

Voor jullie even de datum wisseling gemonitord.

Ik zit klaar.

Nu zou het ongeveer moeten. :thinking:

Nog niet. Vouwfietser een pb? :hushed:

Yes! Een heel subtiel klikje. :grin: :+1:

9 likes

Deze er ook maar bij nemen?

:grin:

12 likes

Mijn Scubadude gaat om 23:55 maar veel andere horloges beginnen om 23:00 al langzaam te schuiven…

1 like

Op een plek met wat beter internet toch maar even een foto schieten van de vertrouwde Amphibia met op de achtergrond onze boot voor deze week.

16 likes

Welk raam is van jullie? :hushed:
:grinning:

1 like

Wij zitten wat hoger en hebben zelfs een balkon :grin:. Maar die kan ik helaas niet op de foto zetten, want onze kamer zit aan de andere kant van het schip.

2 likes

Horloges gaan tellen? :wink:

3 likes

Mogguh heren :slightly_smiling_face:
Vandaag eens me Strela , lang geleden dat ik deze om had .
Fijne dag :+1:

20 likes

Helemaal gemist :scream: alsnog van harte :partying_face: kon je niet slapen vanwege de kado’s :grin:

2 likes