Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

Wat een plaatje!!! :heart_eyes:

3 likes

Inderdaad, ziet eruit als nieuw. Zo lijkt het ook.
Wat een prachtig horloge, snap dat je er blij mee bent.

1 like

Prachtig horloge! Zulke mooie zie je niet vaak. Het wachten waard! :+1:

1 like

Dat is een Pobeda, geen Raketa. Maar hoort nog altijd hier thuis :smile:

2 likes

Van harte gefeliciteerd met je prachtige uurwerk, veel draagplezier :heart_eyes:

1 like

Wauw die is nog in NOS staat geweldig mooi horloge! Veel plezier ermee :ok_hand:.

1 like

Wow, gefeliciteerd. Die ziet er echt nog top uit. Zeer mooi horloge.

1 like

Mag vandaag mee uiteraard. :sunglasses:

10 likes

Wie kan mij op weg helpen met het juiste typenr van deze Vostok?

8 likes

Volgens Juri Levenberg een caliber 2409, 17 steens handwinder. Damesmodel. 80 er jaren. Type nummer kan ik je niet aan helpen. Keurige staat trouwens!

Toch een nummer. Brochure 1990 1991

5 likes

Simultaan testen. :wink:

Old Lady is weer perfect! :ok_hand:
Het paard bleef 2 keer staan na 2 dagen. Zou een automaat moeten zijn. :thinking:
Draag ze dubbel sinds dinsdag, benieuwd naar morgen…

10 likes

@Omega_73 en @Macx : dank heren, weer wat wijzer geworden.
Leuk naslagwerk Jan! Online of papier?

1 like

Graag gedaan Friso,
Ligt er aan welke bron je bedoeld. Beide eigenlijk. Juri Levenberg is de schrijver van het bekende boek Russian watches. Daar staan er wel 4 in meen ik. Met andere dials. Op papier dus. Hij geeft veel plaatjes maar beperkte technische info. En ook hoofdzakelijk de “plaatjes” horloges.
Die wazige foto, is een scherm afdruk van een van de digitale brochures die ik online had gedownload. Foto wordt dan nog slechter dan hij al was. Maar wel exact jouw model. Met nummer. :grin:

1 like

Toevallig net aan de orde geweest in dit topic. Je weet hoe dat zou moeten werken?

Vooruit zetten tot hij verspringt na 12 uur. Daarna achteruit draaien tot zeker 8 uur. (Je ziet soms in het datum venster dat hij iets beweegt.) Daarna weer vooruit tot voorbij 12 uur. Dan zou hij weer moeten verspringen. Etc.

" Восток" staat er wanneer de wijzerplaat in cyrillische letters is geprint, voor eigen markt hoofdzakelijk. De cyrillische B spreek je uit als “vwe” Soort v dus.
Vandaar dat in de westerse wereld het merk Vostok is. De Russen zeggen het ongeveer ook zo.

Mooie “cccp” Vostok heb je daar!

1 like

Prachtige achtergrond! Opgegroeid met hun films!

Als ik veel dagen vooruit moet zetten dan doe ik na 5 keer de bovenstaande methode altijd 1 keer gewoon verder draaien. Ergens in mijn hoofd heb ik dat dat beter zou zijn, maar het is waarschijnlijk gewoon OCD.

Als ik de handleiding van mijn vintage handwind Omega’s lees, mag ik nooit terug draaien in gebied van datum verstellen. Dus snap ik. Maar ja, per uurwerk verschillend. Dit is bij Vostok en bijv. Poljot 3133 echt zo bedoeld. :grin:

1 like

Zeker weten, maar ik heb ook bepaalde OCD dingetjes. B.v. hoe strak draai ik mijn Vostok schroefkroon aan om te zorgen dat ie wel waterdicht is maar de pakking niet onnodig plat gedrukt word.

2 likes

5 Nm aanhaal moment er op… :wink:

2 likes

Ik draai ook altijd wel van ongeveer 8 tot voorbij de 1. Maar op de één of andere manier voelt het gewoon alsof er meer spanning komt op de onderdelen door deze methode. Maar het zit waarschijnlijk gewoon in mijn hoofd. :grinning:

2 likes