Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

Lief dingetje toch? En wat we zeiden: klein formaat, bedoeld als damesmaat.

2 likes

Behoorlijk opgeknapt deze marva! :+1:
:wink:

2 likes

Er moet toch wel behoorlijk van het padje zijn als je Boctok schoefjes gaat zitten black polishen.

7 likes

Waarom niet? :grin:

Misschien dan ook een zichtbodem Dirk? :thinking:

6 likes

Mijn NA’s van de Rikketik

De ene een handopwinder met 18-steens 2214 kaliber (staat op achterdeksel) van, lijkt mij, rond 1960.

De ander een Amphibia (staat op achterdeksel) met veel door mij gewaardeerde skindiver-kenmerken. Ik weet niet wat op de wijzerplaat staat.

Verder weet ik niet veel van oudere Vostoks, dus als iemand er meer over kan vertellen, graag! Met name ben ik benieuwd van wanneer de Amphibia ongeveer zou kunnen zijn.

13 likes

Leuke horloges!
Op de eerste staat “18 steens” en “gemaakt in de cccp”. 2214 zou 17 steens moeten zijn. Op achterdeksel staat 2414 dus? Dacht eerder aan 2209.

Op de Amphibia, 80 er jaren, leuke sniper dial, staat “17 steens” en anti magnetisch" en ook “gemaakt in de cccp”. Zit waarschijnlijk zo’n extra binnen plaatje op het achterdeksel. Volgens mij dus beide handwinders. 2209 en 2409 calibers?

2 likes

Die Amphibia heeft een 2409. Handopwinder inderdaad. Ik heb er drie of vier, heel fijn horloge.

2 likes

Wat een toffe horloges!

2 likes

Er staat echt 2214 op het achterdeksel. Volgens Wostok 2214 | 17jewels.info - The Movement Archive (verwarrend genoeg van de website 17jewels.info), zou dit kaliber 18 stenen moeten hebben.

Dit is het achterdeksel van de Amphibia. Ik dacht dat Amphibia’s vanaf de introductie altijd automatische uurwerken hadden, maar niet dus?
Inmiddels kwam ik op het idee om het horloge te ‘shaken’ en te luisteren of ik een rotor uit hoorde draaien. Niet, dus inderdaad handopwinder (geen probleem overigens voor mij).

3 likes

Je hebt helemaal gelijk Jan, dan moet je het wel laten zien. Heb om die reden dit tooltje gemaakt. Leek mij wel leuk ook aandacht aan de schroefjes te geven. Dat wordt nog wel eens vergeten.

1 like

2409 is inderdaad helemaal niets mis mee hoor. Sterker nog, hierdoor krijgt de vorm van de kast een meer comfortabelere pols plek.

4 likes

Mijn buit van vandaag. Molnija wil ik gaan gebruiken voor een polshorloge. Mooie geblauwde wijzers. Ben ik gek op.
Deze prachtige Ctapt,met eveneens mooie geblauwde wijzers, ( had ik al gezegd dat ik hier gek op ben?) stond al heel lang op mijn verzamellijstje. Nu gelukt. Loopt niet maar dat vind ik geen probleem. Heb ik weer een mooie restauratie klus.
Paketa gekocht om de dail. Wilde toch een Gorbi in de kast. Ook deze loopt niet, wederom een mooi project.
Tenslotte de Festina, geen Rus maar met een A.Schild uurwerk. Met mijzelf afgesproken wat meer aandacht aan de niet Russische merken te schenken.

10 likes

Ik heb weer een Vostok sinds vanmiddag:

14 likes

Ik zag hem al Petra. :+1: Rikketik he. :grin:
Volgens Juri Levenberg caliber 2209, 18 steens, chronium plated case. Bush en Gorbatsjov. Gemaakt in 1990. Goede oude tijd.

2 likes

Leuke aanwinsten @PetraO , @Nobler en @dirkt! Ik zag ook genoeg Russische waar liggen. Keuze was er wel.

2 likes

Dat was wel een tijd van hoop, ja. Leuk, die historie erbij. Dank.

1 like

Excuus voor de verwarring, ik zocht op 2414. Mijn fout. 2214 is 18 steens inderdaad, en dus correct. De kast van de Amphibia is trouwens een type 320, gepolijste versie. Met sunburst afwerking zou het een 470 zijn. Heel fraaie kasten. :smiley:

2 likes

O zeker wel, deze keer best veel Russisch. Maar wel goed opletten. Lagen bijvoorbeeld twee Paketa’s big Zero, volgens de verkoper new old stock, maar veel lichter van gewicht als het origineel en de 6 was te perfect ten opzichte van het origineel. In werkelijkheid dus een re-issue voor €50,00. Te mooi om waar te zijn. Zo zag ik ook een nieuwe exploitant, Sovjetaparis o.I.d, had hele mooie stukken maar buiten proportionele prijzen. Maar wel een leuk gesprek gehad, hij vond het mooi geprijsd, Haha, nou vriend, jij gaat een rustige dag beleven. Zag inderdaad de Bush/Gorbatsjov ook liggen. Loopt hij goed @PetraO ?

3 likes

Ja, uitstekend. Ik heb geen idee hoe origineel deze is. Iemand?

Uit boek van Juri Levenberg.
Volgens mij helemaal orgineel Petra. :+1:

5 likes