Mooie Poljot dresser.
Goed zo Bram!
De drie broertjes.
Waarbij de 31659 weer eens een kapot glas heeft. Gelukkig heb ik er nog een paar in reserve…
Zonde, springen die glaasjes kapot door spanning of een tik gehad?
Mooie Okeah, jij hebt een echt oude he.
Geen idee. Tik gehad zou kunnen, al ben ik er wel voorzichtig mee. Slechte kwaliteit glaasjes zou ook gewoon kunnen. En als het dat is, dan gaat mijn hele voorraad dat probleem hebben wellicht.
Hans heeft veel kennis van die zaken. Al heel wat glaasjes vervangen. Misschien kan hij er iets over zeggen.
Hier zie je een standaard 3133 glas. Jaren 80. Vrij hoekig zoals te zien.
Hans stuurde deze foto waar rechts meer afgerond glaasje te zien is. Jaren 70 Poljot 3133.
Hij heeft zelf bij cousins een nieuw vervangend afgerond glas gevonden wat hij met succes inbouwde in de jaren 80 Sturmanskie’s. Of Okeah. Met name vanwege de esthetisch mooiere vorm en lagere bouw hoogte. Mogelijk zijn ze ook minder kwetsbaar.
Dit is dat type. Voor verdere vragen graag Hans zelf vragen.
Kan een alternatief zijn inderdaad. Denk dat ik mogelijks zelfs een paar van dat type liggen heb. Maar toch liever eerst de echte platte opgebruiken
Cousins heeft de rechthoekige ook (maar ook te koop via eBay). De maten zie je op de foto voor het andere glaasje.
In ieder geval gaan ze achtereenvolgens over,
Herdenking eerste menselijke ruimte wandeling,
Het diepste meer ter wereld, het Baikal meer
Herdenking van de mensen die zich gegeven hebben voor de publieke zaak. (Tsjernobyl)
(Ik denk vervangende Amphibia deksels, een leuke hobby )
Yep, even gecheckt, staan bij Meranom als accessoire te koop 14 dollar.
Ah, op die fiets. De betekenis had ik idd al achterhaald obv de weergave
Bij gebrek aan een Vostok bij de hand, even een archieffoto.
Fijne Vostok vrijdag allemaal.
Edit, ik zie nu pas dat deze precies op de juiste tijd staat.
Mooi toch.