Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

Andere tijden Hans! :grin:

1 like

Uit 1992 tot 2012

21 likes

Fijne Vostok vrijdag.

14 likes

Mooie Vostok Vrijdag iedereen!
Orginele desert shield, 2e editie.

16 likes

Voor de zelfbouw vandaag.
Allemaal een mooie Boctok vrijdag.

15 likes

Gisteravond nog een interessante YT zitten kijken.
Leuk om te delen omdat ik weet dat ik jullie hier een plezier mee doe. Komen fraaie klassiekers voorbij. Enjoy.

4 likes

Ik ga er voor zitten Dirk! :+1:

1 like

Fijne Vostok vrijdag. Bandje en bezel gewisseld, voor een nieuwe look van de Amphibia.
Ik wil ooit ook nog wel eens zo’n clean bezel proberen zoals jouw horloge @fdpg1963

15 likes

Op een 420 kast ziet dat er ongeveer zo uit. :blush:

Of zo.

(Die bezel kreeg ik mee bij aanschaf van deze vintage scuba.
Kon er toch niet echt aan wennen, op de 420 gers, en de bezel heeft een andere eigenaar)

11 likes

Inderdaad, lijkt toch niet zo goed te werken op de 420. Die bezel heeft iets meer kast nodig.

1 like

Exact! Zo wordt het een soort tonnetje. En de 420 is al niet zo plat. :grin:

1 like

Dat is de originele bezel. Na mijn avontuur met bezels wisselen op de Radioroom blijf ik overal vanaf. Foto van een paar weken geleden met ook de originele schakelband die prima draagt.

14 likes

Ik vind ook vaak de orginele bezel weer de mooiste. Bij deze vind ik de bezel wisseling wel geslaagd.

14 likes

Ik bedoelde eigenlijk die van je foto vandaag. De bezel op je ‘Panerai’ Vostok. Maar de originele bezel van op je scuba staat inderdaad het best op de 420. De duik bezel die ik er nu op heb gaat ook nog, maar steekt een tikje uit tov de kast. En is een waar spiegelpaleis en een vingerafdrukkenmagneet.

Ik heb blijkbaar een iets andere band bij mijn Amphibia. Draagt OK, maar de aansluiting op de kast kon beter. En bij de eerste schakel is er net iets teveel afstand.

9 likes

Altijd leuk die oude “blikken” banden. Ja die schakel, beetje pech, kan ik mij niet zo herinneren. Maar heb de oude niet meer.

1 like

Mijn likes zijn op… maar deze staat inderdaad goed.

Tegenwoordig zijn er blijkbaar ook een massa bezels verkrijgbaar. Toen ik mijn amphibia kocht waren er volgens mij maar 2 of 3 extra opties.

2 likes

Dank :grin:
Moet nu de tablet verlaten. Prettige dag allemaal! :blush:

1 like

Oh ja, ik ben nog niet helemaal wakker :wink: Bij de “Panerai” vergeet je soms dat het een draaibare bezel is en ook een volbloed duikhorloge qua specs. De bezel lijkt wel een integraal deel van de kast te zijn. Het is en blijft een bijzondere Vostok.

Ik krijg een beetje “Oris” duiker gevoel bij deze bezel.

Het blijft Russisch maar de mijne is ondanks dat aardig van kwaliteit, weinig speling en trekt geen haren uit je arm.

Ik was ook niet duidelijk. Die Panerai is echt leuk.

Moest hier even over nadenken, maar ik zie het nu ook. :joy: Door de grotere bezel krijg je een duidelijkere aftekening tussen grote rond kast en smallere rechte bracelet.

Inderdaad. Blik, maar zo mooi geplooid dat je het tenminste niet ziet van de zijkant. Bij mij gelukkig ook (nog?) geen harentrekker…

Die stond al een tijdje op mijn verlanglijstje. Overgenomen van een gewaardeerd HF lid. Zelf een Hirsch Modena lederen band op gezet. De sandwich dial en lume is ook bijzonder.

1 like