Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IX

Absoluut. Volledig in zijn sas :grin: ander fotootje van die dag.

Dichtbij inderdaad. Met mevrouw tegen de 8 maanden is veel verder gaan geen optie meer. Maar het is nog zo lelijk niet als je niet landinwaarts kijkt.

5 likes

Prachtige Raketa, maar loopt niet zoals die moet dus mag weer een service krijgen.

11 likes

Verstandig! Heel mooi strand en leuke boulevard ook. Wij zijn er vanuit een camping in Zeeland een paar keer geweest.

7 likes

Moet nogal belangrijke gasten zijn geweest om een horloge te geven met een relatief luxe (twee veertonnen) uurwerk.

2 likes

Poljot met nagenoeg geen patina.

13 likes

Echt heel mooi! :ok_hand:

1 like

Kwam dit tegen over Ostwok

1 like

Voor de liefhebbers, poljot24 heeft er nog weleens een. Ook nu dus. :grin:

1 like

Die heb ik ook maar zonder goud. Ik heb 16 euro betaald😁

1 like

Tja, maar zonder goud he. :wink:

1 like

Heb een doorgezaagde trouwring over

Heb je een horloge met een verhaal. :grin:

Deze kwam vd week aan bij een Amerikaan via deze site die ik hem stuurde. Gaat niet goed met het embargo

A ha, de gele! Mooie!

Dit is nu de exchange rate.

50-65 eur incl bezorging…

2 likes

Vandaag de Luch uit Minsk.

10 likes

Herkennen jullie deze modificatie met bijbehorende problematiek?

Kreeg van @BroederBill deze fraaie Raketa 24 uur met het verzoek een reparatie uit te voeren aan de setting lever. Op zich was dit een reparatie die vrij eenvoudig was te verhelpen maar schrok toch wel een beetje op het moment dat ik de wijzerplaat (die overigens met twee stukjes dubbelzijdige tape aan het uurwerk is bevestigd?) verwijderde. Om ruimte te maken voor het minutenrad is er (te) ruim gefreesd in de palatine. De pivot is door het regelmatig verzetten uit de platine gebroken. Wat mij eveneens verbaasde is dat ondanks het centre rad aanvankelijk netjes in een robijn draait is de speling gigantisch en buitensporig groot.
Ga met Bill nog wel even in overleg maar hebben jullie dit eerder gezien bij vergelijkbare Raketa’s? Hoor graag jullie ervaringen.

5 likes

Frankenstein, te ver versleten?

Kan alleen melden dat deze het jaren lang perfect deed. Vond wel dat de bediening wat licht aan voelde. Opwinden ging prima, maar met een wat ielig kroontje. De bediening van de draaibare bezel had ook wat speling maar werkte netjes. Gezien de prijs, 50 euro, Julian Kampmann, vond ik het allemaal niet vreemd. Heb hem wel altijd voorzichtig aangepakt.

Ik vermoed dat Bill een exemplaar heeft dat op een “slechte” dag is geassembleerd. Die assemblage kwaliteit wil nog wel eens wisselen bij de cccp /ussr.
Ik heb bijv zo’n Amphibia. Terwijl de meeste toch erg goed zijn voor de prijsklasse.

6 likes

ZIMMY

18 likes