Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

Ik vind het een flinke verbetering, ik hou em nu ook even om, en ik ga vannacht nog even wat klanten helpen, dus ook voor het horloge is het nachtdienst.

2 likes

Dit vind ik zo mooi aan dit forum, zelf denk je soms ergens niet aan. Maar er is altijd wel iemand die je nieuwe ideeen geeft. Of wat inspiratie. Werk ze Macx, en hou de tijd in de gaten! :grin:

2 likes

Ja, eerlijk zeggen wat je ervan vindt, al is dat soms niet zo leuk om te horen, het is goed bedoeld en ik ben er wel mee geholpen., kritiek waar je iets aan hebt, zo zie ik dat.

2 likes

Ik zal het even hier melden voordat ze blauw worden.
Voor jullie gelegenheid om jullie collecties uit te breiden.
Tijd dat anderen ervan kunnen genieten.

7 likes

Ja ik vond dat de NATO het mooie horloge geen recht deed.

Graag gedaan!

Ik ook! Staat veel mooier en zit ook veel beter om je pols.

Mogen jullie ook bij mij doen. Jan vind rubber op mijn Vostok Panerai ook mooier dan BoR.

Het blijft een persoonlijke mening maar als ik iets niet mooi vind zeg ik het wel…

2 likes

9 likes

“Zaporizja” staat er. Daar is een wapenmuseum. Die man met die pijp kan ik even niet plaatsen.

1 like

ZIM deed interessante dingen. Deze ruitjesoverhemdwijzerplaat heb iki nog nooit eerder gezien.

1 like

Kozakken strijders uit die regio.

2 likes

Ja, logisch eigenlijk, die muts ziet er ook uit als een kozakkenmuts. En pijproken was daar vroeger wel een ding. Ukraiënse tabakspijpen zijn groot en ook vaak gedecoreerd met beschildering en houtsnijwerk en zo.

1 like

Je vindt de horloge ook echt nergens. Maar hij is echt wel oud

De Pobeda van gister en deze Zim lijken wel een ouderwetse behang thema te hebben. Gezien de Slavische creativiteit zou het zomaar echt behang kunnen zijn
:grin:

1 like

Ja, in Midden- en Oost-Europa en Rusland was er enorme inventiviteit. Ik ga nou een beetje off-topic, maar zaterdag is toch een relaxed trivia-dagje, dus moet kunnen. Filmpje over Trabant-productie, waarin van katoen en houtpulp en fenolhars kunststof plaatmateriaal wordt gemaakt voor o.a. het dak en de zijpanelen. De Tsjechen experimenteerden hier ook mee, zoals bij Skoda. Fenolharsplaatwerk was nog sterk genoeg voor busonderdelen, maar niet meer voor locomotieven. Daar gebruikten ze glasvezelversterkt polyester voor en ze hoorden daarmee tot de pioniers. Die locomotieven kregen de bijnaam “laminatka’s” en een klein deel ervan rijdt nog steeds.
Trabi Produktion Zwickau - YouTube
Elektrický rušeň 240 „Laminátka“ (ZSSK)

2 likes

Is nog steeds wel USSR . Trabant/lada klokjes
Gooien er nog wat klokjes erbij

4 likes

De horloge- en klokkenfabriek in Minsk Belarus (die ook Luch horloges maakt) was één van de fabrikanten van klokken in Lada’s.

1 like

Betaalbaar. Misschien voor de mensen die nog wat erbij wilden

1 like

Gouden Moskou!
Wel voordelig inderdaad. Ca. 30 dollar per stuk. (Ik zie dat Meranom ongeveer op 9000 roebel, 100 dollar zit) :wink:

Goed opletten dat je geen chinese koopt maar 2/3 van mijn collectie russen komt daarvandaan. Gemiddeld 10 dagen verzending. Nooit problemen gehad met douane

2 likes
1 like

Ik vergeet nooit de rondtrekkende kozakken paarden show. Die kwam in de zestiger jaren in ons dorp.
Wij hadden thuis paarden, maar ik keek met open mond naar die ruiters.
Ze hingen naast het galopperend paard. En die dan met een sabel in de mond onder het paard doorgingen.
Vervolgens weer terug, soepel in het zadel, fantastische rijkunst!

Deze dus maar gekocht. :grin:

Deze was ook mooi geweest. :wink:

8 likes