Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel X

In de jaren '80 had er wel ergens opgestaan dat 'ie in de CCCP was gemaakt. En titanium is het ook niet; er staat “roestvrij staal” op de achterkant. Kan het uurwerk niet zien maar die kast en wijzerplaat, geen idee wat het is. Gewoon dragen!

1 like

Ja dit is het paspoort. Er zou een Luch caliber 2209, 23 steens in moeten zitten. Dat uurwerk bestaat, dus zal best kloppen.

1 like

Maar het is een blanco papier, niet ingevuld, dus niet noodzakelijk (tot onwaarschijnlijk) van dit specifieke horloge. :thinking:

1 like

Is ook waar. Open maken zou ik zeggen.

Dit is inderdaad het paspoort wat hoort bij een Luch 2209. Alleen wel raar dat dit paspoort niet door de quality control is ingevuld. Best ongebruikelijk, meestal wordt dit altijd netjes voorzien van de juiste gegevens. Wat ik ook raar vindt dat met kiest voor een Luch 2209 kaliber in zo’n relatief dikke kast. Deze kalibers worden juist toegepast in de ultra slim line kasten. Tenzij er een forse kast ring is toegepast. Jammer dat het een nieuw horloge is anders zou ik zeggen “open die kast :stuck_out_tongue:”.

2 likes

Dat zeg ik, “open die kast!”.
Sorry, weekend stemming! :wink:

:beers:

Even serieus, is dat een knel deksel?

8 likes

Even pluggen: staat in het blauw :wink:

17 likes

Bedankt allemaal voor de hulp! Algehele conclusie, open die kast!

Ik kom terug met een paar nieuwe foto’s.

1 like

Bijvangst op de Rikketik vandaag. Een Slava dubble barrel. Vuil maar wel goedkoop. Was voor een tientje mijn vriendje.

12 likes

Mooie wijzerplaat, en leuke vangst!
Even flink poetsen en aan de datum te zien, wel wat hobbywerk te doen.

1 like

Zeker Jan, maar inmiddels steeds drukker met horloges van meer Europese makelij. Stapel todo wordt steeds hoger. Loop dan ook over de Rikketik met in mijn hoofd een stemmetje “Russen laten liggen, Russen laten liggen”. Maar soms win ik het van het stemmetje in mijn hoofd.

3 likes

Vandaag weer een verrassing uit China … Een ketting …

… met daarin een mooie

Ik kan op Google niet echt iets vinden, want de mega winkelketen Zara heeft mijn algoritme in beheer. Is dit echt USSR? 70s? 80s? Wie weet meer?

9 likes

https://www.netgrafik.ch/zarja_history.

Kijk eens in de fraaie website van verzamelaar Netgrafik.
In de historische gegevens worden o.a. de merken behandeld.
Valt mij op dat Zarja redelijk lijkt op Zaria. Er staat ook dat ze vanaf jaren vijftig, meen ik, uitsluitend vrouwen horloges maakten. Zou dus misschien een Zarja kunnen zijn?

Echte ussr vroeg je? Waarom niet? Lijkt mij niet waarschijnlijk dat iemand een zakelijk belang heeft in een fake plaat voor een oostblok dames horloge.
Mooi exemplaar hoor, dat wel. :slightly_smiling_face:

1 like

Even ter info: die site bestaat niet meer.

Dus wel, alleen niet op deze link. Gewoon “netgrafik” intypen bij google. Ik check al mijn bronnen. :grin:

Jawel, bestaat met uuraanduidingen als streep of cijfers. Er zal een Zaria caliber 2009B (aangepaste 2009) in liggen.

Kijk bij Mark Gordon’s USSR-time 1276
https://www.ussrtime.info/128.html

2 likes

Horloge voor m’n vrouw gerestaureerd, hier de voor en na:

19 likes

Ja Zarja inderdaad, dank.
Mooie databank van deze zeer bekende verzamelaar, die helaas overleden is.

1 like

Dank voor de link! En ook @Omega_73 voor jouw link! Dat geeft wat mogelijkheden om ook andere, voor mij tot dusver onbekende modellen, te zoeken die ik nog heb liggen …

for those who care…

Ben verder totaal niet thuis in Russische/USSR horloges, dus deze zoektocht is zeker leuk! In november sta ik hoogstwaarschijnlijk op de Rikketik om een deel van m’n Chinese, DPRK en USSR collectie van de hand te doen, dan kunnen jullie ze gelijk in 't echt aanschouwen!

14 likes

Ook weer eens een Rus aan de pols.

14 likes