Van kalk gaat de pen niet roesten. Vostok levert gewoon goedkope troep. Is niet erg want ik vervang gewoon de pennen. Zelfs AliExpress pennen in mijn Casioak roesten niet nadat ik er diverse keren mee in de Noordzee heb gezwommen.
Zo’n quick release lijkt mij ook mooi! (Zo heet dat toch?)
Nee van kalk daar roest het niet van, die ontkalker noemde ik meer als algemene tip. Voor schoon water. N.a.v. die “sterk” water opmerking.
We hebben hem pas 2 maanden en zijn positief verrast.
Test!
Bij 2e hands gekochte Vostoks had ik soms ook van die “gare” pushpins. Meteen vervangen dus. Bij de, ca 4 tot 8 jaar geleden, nieuw gekochte Vostoks nog geen probleem ervaren.
Deze zaten in de Desert-shield blijkbaar. Oudere foto. Zien er ook niet al te stevig uit.
Blijft een belangrijke zaak om te controleren. Niks zo waardeloos als een horloge dat op de straat valt.
Nieuwe pen erin bij thuiskomst, een paar uur zonder horloge op werk voelt vreemd.
Erg gehecht aan deze Vostok band.
Netjes man. Zal prima staan!
Een 090 mag best een stevige band hebben. Wat mij betreft, is een stevig horloge.
Een dunne nato had ik er zelf ooit aan, snel weer er af. Niet in balans.
Dan heb je geluk met + 17 a 18 graden. Ze maken het zo makkelijk mogelijk voor je Bill.
Hopelijk leuke vakantie gehad?
Welkom terug, hopelijk hebben jullie een mooie vakantie gehad.
Kijk ze toch eens braaf naast elkaar!
De 10 daagse controle. Perfect gelijk maar beide 3 sec te snel. 0,3 sec/ dag.
Correctiefactor iets bijgesteld nog.
Heerlijke relaxte tempo in portugal. De reisleiding noemde het gedeelte waren we zaten de rollator Riviera
Vond het pittig genoeg
Maar echt mooi daar en goed bezig Bill!
Van die verraderlijk wegrollende stenen.
Ik moet zeggen, had door je eerste foto’s een heel ander beeld van je vakantie.
Zoiets (vrij zeldzame foto voor mijn doen.)

Je bent er blij mee zo te zien!
Ik ben blij met elke uitbreiding van mijn collectie
Tussen alle werkzaamheden door deze prachtige chronometer af kunnen maken. Op de Rikketik gevonden met de opmerking dat het uurwerk service had gehad. Nou, de werkelijkheid was anders. Na openmaken droop de olie eruit. Besloten het gehele uurwerk te demonteren en door de Elma te laten gaan. Bijbehorende chroomkoek kast was aan de onderzijde helemaal afgebrokkeld en eigenlijk niet bruikbaar. Maar gelukkig nog een vergulde kast liggen waar oorspronkelijk de veel kleinere Boctok 2234 in thuis hoorde. Betekende wel dat ik een nieuwe op maat zijnde adapter ring moest draaien. Dit is toch wel één van mijn favoriete Boctok kalibers. Één van de weinige Russische vintage high end kaliber gebaseerd op de Zenith 135. Voor meer info, 17 jewel site Boctok 2809
Mooi geworden
Knap werk Dirk! Ja mooi uurwerk! Die fijn regeling is prachtig om te zien.
4e kwartaal 1959.
En nog steeds knap om te zien! Ben jaloers.
Potverdikkie wat een ontzettend mooie horloge. Ziet er super chique uit.
Zondagse pak aan. Mooie overhemd aan met gouden manchet knopen en je kunt naar de meest luxe uitjes.