Je gooit toch geen nieuw horloge op de compost hoop Bill!
Leuke foto’s!
Je gooit toch geen nieuw horloge op de compost hoop Bill!
Leuke foto’s!
Deze Poljot nog steeds om de pols.
Er zat een vaag krasje op het glas en wat vegen. Toch weer vergeten af te doen bij zoekwerk op zolder. Toen toch maar de brasso methode toegepast om acryl glaasje te poetsen. En ja weer helemaal strak. Kan dus ook bij deze Poljot 3133 's.
Goed bezig Bill! Was prachtig weer vandaag!
Yummie
Af en toe heb ik behoefte aan enige anonimiteit bij het bouwen van mods en vind die Boctok backcase vaak te opvallend.
Stoute schoenen aangetrokken en een backcase op de draaibank gehad. Rand gepolijst en vlakke deel op de draaibank geschuurd.
Prefect gelukt Dirk. Zo zie je, soms gewoon proberen.
Niemand ziet ze toch?
Vind de Russische teksten karakteristiek. En mijn vrouw kan dan weer even oefenen met Russisch lezen.
N.B. Ik draag principieel alleen Russische horloges waarop echt alle tekst in het Cyrillisch schrift opgedrukt staat.
Ik kreeg die Russische dingen niet eens van de enveloppe afgeweekt bij mijn zending uit Rusland van de Elektronika.
Heb een hele doos vol. Toch wel exotisch. Bewaar ze bij de suikerklontjes in orginele verpakking die mijn vrouw heel lang geleden meenam.
Als ik sommige super “metalen” mods zie, met grote gepolijste kasten en clean bezels, vind ik het er goed bij passen.
Maar zulke horloges zijn niet mijn persoonlijke smaak. Die bezels hebben een functie. Dus correcte graveringen en getallen. Bijvoorbeeld een 24 uurs bezel op 24 uurs horloge. Zo heb ik de 24 uurs SE van een correcte bezel voorzien.
En inderdaad die teksten zijn ook interessant.
Deel van de hobby.
Snap wat je zegt. En bij een duiker is de tekst en Amphibia backcase zeker een stoere toevoeging. Maar als je met een mod een beetje een dresser wil proberen te bereiken met gladde bezel is zo’n smooth backcase net even meer passend. Maar staat iedereen vrij om daar anders over te denken.
Zo is het Dirk.
De ook gladde achterdeksel van de zwarte Poljot.
Sturmanskie 31659
Beide horloges hebben een eigen karakter ondanks de familie overeenkomst. Ik waardeer ze allebei.
En ja ik waardeer de achterdeksel viarianten ook. Er worden niet voor niks zoveel vervangende uitvoeringen bij de Amphibia’s uitgebracht. Een blanko versie past daar ook goed bij.
Misschien een aardig weetje. Het woord Sturmanskie hebben de Russen van ons overgenomen. Toen ze scheepvaart en scheepsbouw leerden van de Hollanders in de tijd van Peter de Grote.
Deze haalde ik vandaag onder uit mijn horlogelaatje. Kocht hem meer dan 10 jaar geleden van ene Boris in de Oekraïne. Ben benieuwd of de goede man nog leeft…
Dat wel, maar toch jammer.
Vanavond uit eten bij een Russische dame in Brabant.
Dan is dit dragen het minste wat je kan doen, nietwaar.?
приятного аппетита.
Ongetwijfeld.