Klopt. Ik zet altijd de foto’s in een map op de sd schijf/geheugen kaartje van telefoon/tablet. Gewoon via wat op de meeste android toestellen die gele “mijn bestanden” app is.
Dan via de uploaden knop er naar toe bladeren en selecteren.
In het geval van Android en Chrome staat het pijltje op een andere plek. Vanaf daar kun je de meest recente foto’s kiezen maar ook doorgaan naar Google Photos voor archief foto’s zoeken.
Maar ik maak alleen foto’s met mijn telefoon, dat is makkelijk en snel. De kwaliteit is acceptabel. Maar Jan is natuurlijk een echte amateur fotograaf die echte kunstwerkjes van zijn foto’s maakt. Of het nu over horloges of modeltreinen gaat (en tegenwoordig paddo’s😜).
Je hebt nog geen trustlevel 1, zou zomaar kunnen dat je gewoon nog geen rechten hebt om foto’s toe te voegen. TL1 krijg je normaal verschrikkelijk snel, paar dagen max als je af en toe iets post en leest.
Fijne Vostok Vrijdag! Wel steeds weer een werk om de juiste datum te zetten hoor! Ik draag hem eigenlijk te weinig want mijn vriendin vindt het maar een ordinair horloge😅
Vrolijke Vostok Vrijdag iedereen! Vandaag Amphibia “Glubina”, een project van horlogeforum Watch.ru. Opgestart in zomer 2023, gemaakt in Chistopol in november '23. Oplage 101 stuks, modelnummer 720YaKh3-22.
Goedemorgen! Was een drukke week, vandaar radiostilte. Ik kan hier vandaag ook niet veel tijd doorbrengen, maar ik zal even wat materiaal bij elkaar schrapen. Ik heb deze gekocht via Ebay, van iemand die zijn verzameling fors reduceerde. Was een reuze mazzel, want via dat forum was het nooit gelukt.
Glubina = diepte, en aanleiding voor het project was de oceaandiepte waar geen licht komt en waarin wonderlijke fauna is ontdekt. Google “deep sea marine life” en kies dan de Afbeeldingen voor een indruk. In het horlogeontwerp wilde men het verdwijnen van licht bij steeds grotere duikdiepte verwerken. De Vostok fabriek in Chistopol is daar goed in, afgezien van het feit dat ze de goedkoopste partij voor particulieren zijn om kleine partijen horloges met speciale afwerking te bestellen. Al vanaf 30 stuks kun je daar een order plaatsen. Omdat wijzerplaten in kleur gespoten worden, zijn makkelijk kleurgradienten te bereiken en de fabriek gebruikt die truc al sinds de 80-er jaren. De eerste wijzerplaat met een onderzeeër erop gedrukt (nummer 289) had een blauwe wijzerplaat met gradient die naar onder toe donkerder blauw werd, om de zeediepte voor te stellen. Ook radiale gradienten (fumé effect met rondom een iets donkerder rand) gebruikten ze, maar ze kregen de smaak pas echt te pakken nadat Buyalov/Meranom de 710B44S “icebreaker” bij ze bestelde als één van de Meranom “Special Editions”. Dat model bleek zeer gewild en sindsdien maakt de fabriek veel horlogemodellen met dit effect. Het werd ook gekozen voor het Glubina-project.
Trots op de reigahs mag er zijn, toch? Ik weet niet of er Vostok zijn met echt veel groen/geel erin werkt. Maar nog een groene van dit model erbij kopen en de bezels omwisselen zou een optie zijn. Ik ga ff een beetje photoshoppen.