Mooi geworden Max! Ga je hoop plezier van hebben.
23 dollar is wel heel veel geld voor een stem, denk dat ze binnen de club nog wel te vinden zijn.
Zelf heb ik er een aantal op voorraad maar toevallig net nodig voor een andere restauratie. Anders had ik je daar beslist mee willen helpen. Echt lastig dat de normale suppliers nu bijna niet zijn te benaderen voor spareparts. Gisteren op de beurs nog een aantal defecte grabbel Boctok’s zien liggen maar er komt een moment dat je deze toch maar laat liggen. Daar zat zeker een goede stem bij. Maar ja, niet chique je blij te maken met een dode mus,…
Overigens gisteren wel een hele mooie Russische vondst gedaan, zal één deze dagen de foto’s met jullie delen.
??
Leuk Dirk!
Zelf erg zitten twijfelen of ik zou gaan.
(Een vorige keer viel de beurs mij wat tegen. Inderdaad ook toen vrij veel oude meuk. En persoonlijk ben ik geen horloge sleutelaar. )
Ik heb nu eigenijk liever dat je die niet laat zien Dirk.
Welkom bij de club met je prachtige uurwerk, veel draagplezier toegewenst
Thanks Richard.
Number 3 en 4 zijn onderweg
Ben flink gevallen in de Vostok Rabbit Hole.
No way out! Om in goed Nederlands te blijven. Ga zo door, gezellig!
Hoe moet ik mezelf in bescherming nemen ?
Er is zoveel moois in dit draadje.
Wat bij mij werkt is criteria opstellen.
Alleen Vostoks met 420 kast. Meest scuba’s en 3 keer een bijzondere. Ben prima tevreden nu
Geen plaatjes horloges, komt geen eind aan. Geen andere kasten. Weer weggedaan.
Poljot alleen 3133 /31659 Sturmanskie en een ruimtevaart gebonden zwarte. Ook goed.
2 Electronica’s maar daar hoef ik ook niks bij.
Raketa ook weggedaan. Was een samengestelde, maar wel leuk. Ook ok zo.
Maar ja geen garantie dat het bij jou ook werkt.
Nou daar kom ie dan.
Gisteren een Boctok precision chronometer met een 2802 kaliber gevonden. Uurwerk vraagt wel wat aandacht maar daar was mijn uiteindelijk door de verkoper geaccepteerde bod ook naar. Beetje ingecalculeerd dat er mogelijk een risico in zou zitten maar ja, living on the edge zullen we maar zeggen. Thuis aangekomen op de timegrapher gehad en inderdaad, dit fraaie uurwerkje gaat van mij wat uurtjes vragen. Maar is het voor mij zeker waard. Zoals bekend, deze 2802 kaliber is gebaseerd op de Zenith 135 kaliber. Voor wie hierover meer wil lezen verwijs ik jullie naar het volgende artikel met daarin ook de link met Boctok.
Overigens, die big zero lag moederziel alleen omringd door uitsluitend kostbare horloge soortgenoten. Dus ik dacht, dit is mijn kans. Vroeg de verkoper naar de prijs en hij had dus geen idee wat het was. Dus zei: joh, neem maar mee voor twee tientjes.
Met die fraaie fijn afregeling! De Precision.
Knap gescoord Dirk!
Kosten normaal wel wat meer dan 20 euro! Poljot24 vroeg er ooit 225 voor. Al weer een tijdje uitverkocht.
Ziet er nog heel mooi uit ook!
Dankjewel Dirk, dat is erg sympathiek van je om me te helpen, ik zal zelf wel een keer naar Rikketik moeten komen, het punt is dat ik nog twee nachten werk en dat is vrijdag- en zaterdagnacht, dan wordt het een beetje moeilijk om naar Riketik te komen. Het heeft geen prioriteit, voorlopig blijft het zo liggen want idd is 23 dollar wel duur daar komt ook nog 12 euro verzendkosten bij. Als ik iemand zou kunnen benaderen die me kan helpen aan een stem zou ik dat graag even willen horen van je. Of als iemand dit leest, zou u mij aan een stem kunnen helpen? Een normale vraagprijs en verzendkosten dat zou erg fijn zijn.
Klinkt wat omslachtig allemaal. En dan nog een vinden. Kun je niet beter een sloper scoren op ebay of zo? Een paar tientjes ben je ook kwijt voor reis, koffie en croket en toegang Rikketik.
Aus Berlin. Die verkoper heeft best goede revieuws. Wat ik zo snel kon lezen.
Lijkt mij niet verkeerd Max.
En 3 horloges, daar zit toch meestal wel wat bij. Maar je had hem niet gewonnen?
Niet gewonnen, maar er staan nog meer loten, en ik heb de tijd dus rustig kijken en er toevallig tegenaan lopen, en misschien meld er hier op het HF iemand die me een kroon met stift aanbiedt.
Is toch een 2414 handwinder caliber?
Verwacht dat er wel een opduikt.
Zag net ook weer die losse kroon van 19 pond staan. NOS conditie en 23 euro ongeveer.
Hoeveel invoer en verzenden? Zal wel niet een schokkend bedrag zijn.
Tsja. Als je verder geen reverve onderdelen nodig hebt? Zou ik doen denk ik.
Maar ik lees nog even terug, je veerton was ook niet helemaal fris?
Toch maar een paar slopers denk ik nu.
Mijn plan is om op eBay te bieden op een lot van twee of drie stuks komandriskies, is altijd handig om onderdelen op voorraad te hebben. De veer moet ik ook nog nakijken, het voelt of de veer op een gegeven moment terug slaat, ik krijg de veer niet tot het eind opgewonden.
Deze foto doet mee aan de foto challenge. Thema “gereedschap”. Ik heb ooit mijn eigen draairing tool gemaakt van messing.