Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Gejat? Gebeurt dat vaak met fif-fers?

1 like

Op WUS hadden we ook een “fiffer” Vostok genaamd Vlad die door iemand achterover gedrukt is. Echt jammer hoor, want het was super leuk om die Vostok de wereld over te zien gaan.

3 likes

Jammer!

Heb zelf ook een einzeiger van Luch gehad, verkocht op het forum.

10 likes

Niet echt gejat denk ik. De laatste die 'm had heeft 'm nooit doorgestuurd omdat hij de laatste op de lijst was. En reageert nu niet meer.

1 like

Ik vind dat toch een soort van gejat.

Even uw aandacht:

1 like

Tja…het was wel zo netjes geweest om hem naar de eigenaar, de fif-starter terug te sturen.

1 like

Leuk horloge in mooie conditie. Maar ik heb gezworen geen Vostoks meer te kopen. Heb er geen vertrouwen meer in.

2 likes

Oei. Welke ervaringen heb je?

Sinds 2022 vier relatief moderne Vostoks gekocht. Als eerste de nieuwe Scubadude, moest na 4 jaar een donor uurwerk in omdat ie niet meer te redden was. Als tweede de nieuwe Radioroom, na 3 jaar uurwerk aan gort, niet meer te redden. Wijzerplaat en wijzers aan Drex gegeven, uurwerk de vuilnisbak in.
Via het HF een Pamphibia, automaat weigerde na een tijdje, af fabriek al beschadigd. Via het HF een GMT, de enige betrouwbare…
Een faal score van 75%, hoezo 10 jaar service interval. Uiteindelijk ben ik steeds gered door Dirk maar anders was er weinig overgebleven om te dragen op vrijdag.

6 likes

Ik zie ook wel wat fantasie-horloges te koop daar.

Ik dacht ook net, een middelmatige Pobeda voor 200 euro, ik ben rijk!

2 likes

Mooi horloge, maar jammer dat 'ie maar half af is. Dan moet je dus eerst die bezel nog in het zoutzuur gooien, de kast voorop je auto binden en twee dagen over het strand crossen, dan de hele boel in de emailleeroven en roest op de wijzerplaat smeren voordat 'ie eindelijk goed is. Of heb ik dat nou verkeerd begrepen?

6 likes

Kosmische precisie! Ja, nu wil ik er ook een.

11 likes

Daar zit ik dan met mijn 3 niet doorleefde Vostoks :thinking: Maar ik draag liever een mooi horloge ongeacht welk merk.
Ik ben absoluut niet ijdel maar je loopt toch ook niet met half afgetrapte kleding vol gaten en vlekken? Waarom zou je dan met een afgetrapt horloge lopen? En dan praat ik natuurlijk niet over mooie patina op de wijzerplaat en een wat minder glimmende kast.

Het is dat ik geen enkel vertrouwen meer heb in de moderne Vostok uurwerken anders zou ik 'm kopen.

2 likes

Mooie advertentie foto.

Hier onder die van mij. Na afregelen mbv de correctie factor.

Alles is imago. :wink:
Die zgn onverwoestbaarheid van een Amphibia net zo goed.

Neemt niet weg dat die Electronica’s best geinig zijn en met wat moeite goed af te regelen.
En die Amphibia’s hebben in basis een heel knap ontwerp mbt de waterdichtheid.

Maar ook de Elektronika’s zijn zeer voordelig gemaakt. Zeer lichte dunne kast bijv.
Prijs 1750 roebel? Ik meen zo’n 45 euro toendertijd af fabriek. :slightly_smiling_face:

8 likes

Goedemorgen allemaal,

8 likes

Licht in de duisternis :radioactive: :wink:

2 likes

Ik weet niet hoe dat bij de echte klok is, maar deze licht mooi op in het donker.

1 like

Zeker! En handig s’nachts.
Hoe lang blijft de lume het doen nadat het licht uit is?

1 like

Het hele felle is na een kwartiertje ongeveer weg, maar blijft daarna een beetje. De nucleaire uitstraling blijft hij houden

2 likes