Haha heeeeeel veel! ![]()
![]()
Mooi Richard!
Wist ik niet! Ik dacht dat het dresser dinsdag was ![]()
![]()
Ach, duiker dinsdag, dresser dinsdag… Wat kan ons het schelen. Alsof we een reden nodig hebben om het horloge te dragen waar we zin in hebben.
Die Frederique Constant is wel erg mooi trouwens. Mijn complimenten met je goede smaak, Folkert. ![]()
Helemaal eens!
Dankjewel! Voor een mooi prijsje overgenomen van een gewaardeerd HF lid, was (en is nog steeds) als nieuw.
Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik vaste dagen probeer aan te houden wanneer ik een bepaald soort horloge draag. Gewoon om elk horloge een beetje aan bod te laten komen. Duiker Dinsdag en Vostok Vrijdag bijvoorbeeld. Op dinsdag kan het ook zomaar een Citizen of mijn Jenny zijn maar wel een duiker.
Dat hangt voor mij vooral af van het soort werk dat ik heb (lab of kantoor), of wat ik doe in mijn vrije tijd. Liefst laat ik het niet van de dag afhangen, zelfs Vostoks draag ik liever wanneer het mij om bovenstaande redenen uitkomt dan per se op vrijdag. Stevige horloges draag ik ook liever in de zomer, een dunner horloge draagt lekkerder onder een sweater.
Zo droeg ik vanochtend geen horloge, ging naar fitness! ![]()
Zo heb ik ook wel klus dagen, met boor of tuinwerk. Geen horloge. Bij feestelijkheden dresswatches (Omega vintage) en gewone dagen (de meerderheid) vaak Amphibia’s. De chronografen bij een technische bui, dus vaak. ![]()
Dat kan bij mij elk uur anders zijn. Zo zit ik op kantoor te plannen of ontvang ik klanten en zo sta ik te helpen met het lossen van vrachtauto’s om vervolgens weer te helpen bij het demonteren (slopen) van meubels. Daarom draag ik op werkdagen horloges waarvan ik het niet (heel) erg vind als er een krasje op komt.
's Avonds wissel ik vaak naar iets wat ik graag mooi wil houden zoals nu mijn nieuwe Seiko Alpinist. In het weekend hangt het compleet af wat de plannen zijn.
Ik doe vrijwilligerswerk bij de kringloop. Hier probeer ik ook geen horloge te dragen met een acryl glaasje. Dus dan wordt het vaak een Tissot, die vele malen duurder zijn dan mijn meeste acryl horloges. ![]()
Ik werk ook voor een kringloop maar dan betaald. Ik ben meewerkend voorman op de sorteerafdeling van een kringloopwinkel in Haarlem. Ik ben medeverantwoordelijk voor de logistiek voor twee kringloopwinkels. Daarnaast hebben we ook een circulair gedeelte waar we afgekeurde meubels demonteren en scheiden op grondstof zodat we ze op de juiste manier kunnen laten recyclen. Er komen ongeveer twee bakwagens per dag met goederen binnen.
Plaatje voor de sfeer:
Heeft ook als voordeel dat je ook wel eens, als een van eersten iets leuks kunt zien binnenkomen toch?
Mijn hele huis is ingericht met spullen uit de kringloop. ![]()
Mooie horloges ben ik nog niet tegengekomen met uitzondering van de Consul die nu bij Sander huist.