Zo is het toch mooi en hoef je er toch niets aan te doen, of ben ik nu een cultuurbarbaar?
![]()
Blijven zoeken, het is zo al een heel stuk beter.
Nu nog op zoek naar de volmaakte.
Deze is goed.
Mooi horloge! Ik zit er (met tussenpozen) nog wel eens aan te denken deze erbij te halen…
Kan je de functie van de ‘eeuwigdurende kalender’ (die inmiddels allang is verlopen) ook tonen op dit horloge? Ik zou dat graag eens zien… ![]()
Ik begrijp dat dit kan door 28 van het huidige jaar af te trekken, dus door het jaar 1998 in te stellen, op de onderste ring, en dan blijkbaar bij April. Dan zou je dus aan bovenkant kunnen afleiden wat de juiste dag/datum combinaties zijn.
Op dit moment komt dat op je foto natuurlijk niet overeen met de actuele dag/datum indicatie…
Ook toevallig! Post uit Kharkiv.
NA:
Nu uitvinden welke dag het is vandaag. En dan snel in de Russenbox.
Heel erg gaaf, gefeliciteerd!!!
![]()
Ik denk dat het zo werkt:
Dit zijn de dagen vd week in het Russisch.
Vandaag is het donderdag 9 april.
Ik heb onderaan bij April, 1990 gedraaid.
En dan staat wonderbaarlijk genoeg bovenaan bij de 9, dat het vandaag een donderdag is!
Heel veel heb je er niet aan. Je kunt wel zien dat het op de 24e een vrijdag is bv. Rare jongens die Russen.
Mooi exemplaar ![]()
Er staat eentje in het wit op Vinted ![]()
Ja, dank je. Overigens wel meer, en ook op Ebay (was ik al aan het kijken geweest).
Voordeel van dit model is dat er minder obvious fakes van zijn, al zag ik er al met opgedrukte (!) jaarselectie en één kroon. Rare jongens die Chinezen… ![]()
Wel veel Frankensteins met bijv. export plaat en Russisch datumwiel. Of de verkeerde wijzerset of kast.
Gistermiddag stond tot mijn vreugde Bernd (@vintage4all / 1971straps) in de tuin. Hij kwam twee bunds plus verscheidene one strap-banden in verschillende breedtes langs brengen. Op verzoek door hem gemaakt, zodat ik eindelijk mijn kleinere vintage horloges met een iets beter gevoel kan dragen.
Dus vandaag loop ik eindelijk met mijn Mayak (Vuurtoren) uit de jaren '50. In de Mayak werd standaard het caliber 2603 gebruikt en deze versie is nog gemaakt in de Petrodvorets fabriek. Later werden de Mayaks in de First Moscow Watch Factory geproduceerd.
Het merk Mayak is globaal van '55 tot '62 gebruikt.
Mooi hoor ![]()
TOP; Kom maar op met je verrassingen!!!
En dat verdient het horloge, staat m goed Charles ![]()
Schitterend! Wel benieuwd of deze
is. Daar heb ik nu eenmaal (beroepsmatig) iets mee ![]()
Heb sinds een paar maanden een meter, maar eerlijk gezegd nog niet goed bekeken. Was ook nog niet nodig, omdat al deze oudjes (voorlopig) dicht blijven.
Ik ben dan al gepensioneerd, maar dan nog blijf ik respect houden voor ook dit soort zaken. (Ik steek tenslotte ook niet over zonder eerst te kijken
)