Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Dank je Jan, bandje staat 'm inderdaad goed.

1 like

Vanaf de laptop (goh, wat een ander beeld dan op de mobiel :upside_down_face:) iedereen een fijne (en dus alternatieve :smile:) Vostok-vrijdag!

Vooruitlopend op de feestdagen vandaag deze ‘gouwe ouwe’.

17 likes

Rubbish natuurlijk, alhoewel “paserort” in het Russisch iets is van passagierswachtkamer oid.

1 like

AI: Rubbish in, Rubbish out.

1 like

(AliExpress) BoR eraf, Vostok staal met vlinder sluiting erop. Wat lichter qua schakels, soepeler en tapert van 22 naar 20mm.
Het netto effect: veel comfortabeler!

12 likes

Heel mooi! Zelfde rustige stijl en materiaal.

1 like

Staat mooi :+1:

1 like

Vroeg me nog af Macx,
overweeg je nog de wijzers weer met lume te vullen?
Mits netjes uitgevoerd in passende kleur, kan dat het wel af maken.

Deze Omega kreeg nieuwe lume in de wijzers, van Jan Ubels, na waterschade.

7 likes

Voor lume van wijzers trek ik een dag of wat voor uit, is heel leuk om te doen, dan doe ik meer wijzers tegelijk. Ik heb nu een methode bedacht om de kleur naderhand aan te passen, dus eerst zonder toevoegingen, om de stevigheid van de lume te behouden, en als het gedroogd is, maak ik het op kleur.
Ik zie jouw wijzer. Ik zou zelf niet voor groen hebben gekozen, maar een neutrale kleur en naderhand beigeachtig hebben gemaakt. Of gewoon een andere kleur lume hebben genomen, dat is gebroken wit. Maar geen groen. Verder wel aardig gelumed.

3 likes

Ik vind zelf lume eigenlijk weinig toevoegen. Ik pak mijn telefoon erbij als het donker wordt en ik de tijd moet weten :sweat_smile:

Prachtige band.

Precies.

Wanneer is het nou zo donker als je de tijd wilt weten dat je het met even staren niet ziet?

3 likes

$(KGrHqF,!qsFEFqyjBezBRNZ77ufgQ~~60_85

Doet niks. Maar het zat er orgineel wel. Dus vandaar.
Heb trouwens net weer een nieuwe telefoon gekocht, voor de prijs van ca 4 fraaie Vostoks. En dat ca. elke 5 jäar. Accu was echt af.
(Heb geen Russische horloges voor deze voorbeelden vandaar Zwitserse :smile:)
Maar, “to lume or not to lume”, mag iedereen zelf bepalen. :wink:

5 likes

Als iemand met erreeuuug slecht zicht is lume voor mij toch wel belangrijk. Ik kan mijn digitale wekker niet lezen 's nachts zonder mijn snuit tot tegen het toestel te drukken, een blik op de pols lukt natuurlijk wel.

Mijn twee Amphibia’s geven net voldoende licht om te ontcijferen hoe laat het is tot de zon opkomt. :heart:

3 likes

Ik zal mij eens iets nuanceren (moet ik overigens vaker doen, anyways):

Lume op een toolwatch snap ik. Maar lume op een dresswatch vind ik echt niet passen. Niet dat je 't ooit echt ziet. Maar puur als uitstraling en gebruiksdoel, vind ik het niks.

5 likes

Toch iets zoeken met tritium buisjes.

3 likes

Zat origineel bij de Vostok GMT maar daar vind ik 'm wat teveel van het goede omdat de GMT uiteraard drukker is qua uiterlijk. Dus blijft ie nu op deze. Op de GMT blijft de zwarte Sailcloth.

3 likes

Heb een mooie rode band besteld. Daardoor spring het horloge er mooi uit.

Voorbeeld van de band van het horloge van m’n pa.

12 likes

PS: kan niet wachten tot Trustlevel 2. Niet kunnen bewerken is echt ruk :sweat_smile:

3 likes

Nog even 199 dagen volhouden :stuck_out_tongue:
Edit: ik weet wat je doormaakt :grin:

3 likes