Nee, helaas zijn ze niet te dateren via de nummers op de caseback. Overigens is dit een mix van een niet amphibian model in een amphibian kast. Ik heb vroeger ook eens zoiets gekocht.
Ik zou hem houden. Volgens mij kun je heel filosofisch worden over wat nog origineel is en wat net niet meer. Zeker als het gaat over relatief goedkope horloges uit landen die niet eens meer bestaan.
Ik zou hem niet alleen houden, ik zou een goedkope maar mooie horlogedoos kopen voor twee tientjes met plaats voor 6 of meer horloges en die dan vullen met “visueel interessante” exemplaren en als er dan een keer neefjes en nichtjes op visite komen en die zeggen ‘Oom Richard mogen we jouw horloges nog eens zien?’ Dan haal je deze doos van de zolder en zeg je ‘pak ze maar doe maar om luister maar of ze nog tikken’. Hartstikke leuk.
Ik denk aan piraten? Anker en stuurwiel symbolen in horloge?
Ik vind de combi nog wel leuk.
Weer eens wat anders.
Een Amphibia is ook geen doorsnee dresser.
Wat ik wel wat minder vind, is dat gat tussen aanzet band en kast. Dat heb je met veel metalen banden.
Mijn Komandirskie is aangekomen. Op een plek waar ik pas volgende week ben. De persoon die hem heeft aangenomen voor mij heeft op mijn verzoek gekeken of alles ok is. Dat is dus niet helemaal zo.
Weer iets met lumen. Het is in zijn geheel uit de kleine wijzer gevallen tijdens transport. Balen. Wat is nu slim? Proberen terug te zetten? Superlijm? Of beide wijzers voorzien van nieuwe lumen. Gedoe. NB: ik ben pas over een week bij het horloge, in Nijmegen. Misschien is er daar in de buurt een handig iemand?