Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Nee, mijn arm zo groot :face_with_hand_over_mouth:

Het horloge is een hele comfortabele 37,5 mm

Thanks! Bij de kringloop waarvoor ik werk gescoord. Groot genoeg om met ons zevenen aan te kunnen eten en dan nog een reserve plekje over.

Wel massief maar geen idee wat voor hout. Het is in ieder geval niet de originele kleur want het is gebeitst of in een gekleurde olie gezet.

3 likes

Ook nog een vintage model in de collectie. :+1:
Zijn deze trouwens ook te dateren middels het nummer op de kast?

13 likes

Nee, helaas zijn ze niet te dateren via de nummers op de caseback. Overigens is dit een mix van een niet amphibian model in een amphibian kast. Ik heb vroeger ook eens zoiets gekocht.

12 likes

Bedankt voor de info.!
Eigenlijk een Frankenwatch dus… Hmmz das jammer…
Dan hou ik het bij mijn witte echte en gaat deze op marktplaats haha :sweat_smile:

1 like

Achja, als het allemaal Vostok onderdelen zijn… Volgens mij is er destijds best nog wel wat geprutst qua combinaties.

2 likes

Gaaf :star_struck:

1 like

Het is nog vrijdag, dus weer eens tijd voor deze kleine (junior) Boctok.

14 likes

Ik zou hem houden. Volgens mij kun je heel filosofisch worden over wat nog origineel is en wat net niet meer. Zeker als het gaat over relatief goedkope horloges uit landen die niet eens meer bestaan.
Ik zou hem niet alleen houden, ik zou een goedkope maar mooie horlogedoos kopen voor twee tientjes met plaats voor 6 of meer horloges en die dan vullen met “visueel interessante” exemplaren en als er dan een keer neefjes en nichtjes op visite komen en die zeggen ‘Oom Richard mogen we jouw horloges nog eens zien?’ Dan haal je deze doos van de zolder en zeg je ‘pak ze maar doe maar om luister maar of ze nog tikken’. Hartstikke leuk. :+1::+1:

5 likes

Als alles origineel Vostok is kun je het als een mod beschouwen.

3 likes

Goedemorgen, vandaag begin ik met de ZIM, tot de post geweest is😁

12 likes

En het nieuwe bandje voor de Slava is binnen,

14 likes

Eindelijk een band gevonden die net zo quirky is als het horloge zelf.

14 likes

:thinking:

Heeft ook wel wat inderdaad.
Opvallend en geinig!

1 like

Soort galei slaven enkelband :stuck_out_tongue_winking_eye: Maar dat armbandje :see_no_evil:

3 likes

Ho ho, niks mis mee Folkert. :grin:

Ik denk aan piraten? Anker en stuurwiel symbolen in horloge?
Ik vind de combi nog wel leuk.
Weer eens wat anders.
Een Amphibia is ook geen doorsnee dresser.

Wat ik wel wat minder vind, is dat gat tussen aanzet band en kast. Dat heb je met veel metalen banden.

Ik doe deze band zelf niet meer aan een Amphibia.

10 likes

Het horloge is prachtig!

2 likes

Zo is dat.

En een leuk detail, het is een filmster. :ok_hand:

12 likes

Leuk, heb ik ook nog,

Zelfs met goede datum :wink:

16 likes

Mijn Komandirskie is aangekomen. Op een plek waar ik pas volgende week ben. De persoon die hem heeft aangenomen voor mij heeft op mijn verzoek gekeken of alles ok is. Dat is dus niet helemaal zo.

Weer iets met lumen. Het is in zijn geheel uit de kleine wijzer gevallen tijdens transport. Balen. Wat is nu slim? Proberen terug te zetten? Superlijm? Of beide wijzers voorzien van nieuwe lumen. Gedoe. NB: ik ben pas over een week bij het horloge, in Nijmegen. Misschien is er daar in de buurt een handig iemand?

10 likes

Wijzers vervangen door identieke. Eventueel door iemand hier op het forum.

Nee :stuck_out_tongue:

1 like