Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Is het meest mechanisme veilig.

Op eerste gezicht nette, niet verprutste horloges. Leuke modellen ook. :+1:

Ben persoonlijk niet zo van die dikke leer pakketten om en onder horloge. Maar is eigen smaak natuurlijk. :grin:
(Dat pas fotootje is wel een leuk detail trouwens. )

4 likes

De zwarte band is toch met foto van Joeri Gagarin?

4 likes

Klopt. Is nog van hem geweest. Echt een koopje!

4 likes

@Macx

Hij voorziet mijn horloge ook van nieuwe lume. Kun je vinden in het topic “wat ligt er op je werkbank”

2 likes

Maar nu wel: vostok-watches24(DOT)com/catalog/l-netten-mit-insert-/1883/

2 likes

Leuk en betaalbaar!

2 likes

Eeeehhhh.
Hoeveel heeft ie die dan gehad?

5 likes

Haha heeeeeel veel! :wink:

5 likes

Goedemorgen,

Ook op hagedis

13 likes

:ok_hand:
Mooi Richard!

2 likes

Pobeda blauwe streep.
Heel leuk horloge en ik draag het met veel plezier.

13 likes

Goedemiddag liefhebbers,
Nu weer eens dit mooie horloge, een Raketa.
NOS

14 likes

Geen betere manier om duiker dinsdag te vieren dan met een Vostok.

14 likes

Wist ik niet! Ik dacht dat het dresser dinsdag was :thinking::stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Ach, duiker dinsdag, dresser dinsdag… Wat kan ons het schelen. Alsof we een reden nodig hebben om het horloge te dragen waar we zin in hebben.

Die Frederique Constant is wel erg mooi trouwens. Mijn complimenten met je goede smaak, Folkert. :ok_hand:

4 likes

Helemaal eens!

Dankjewel! Voor een mooi prijsje overgenomen van een gewaardeerd HF lid, was (en is nog steeds) als nieuw.

5 likes

Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik vaste dagen probeer aan te houden wanneer ik een bepaald soort horloge draag. Gewoon om elk horloge een beetje aan bod te laten komen. Duiker Dinsdag en Vostok Vrijdag bijvoorbeeld. Op dinsdag kan het ook zomaar een Citizen of mijn Jenny zijn maar wel een duiker.

4 likes

Dat hangt voor mij vooral af van het soort werk dat ik heb (lab of kantoor), of wat ik doe in mijn vrije tijd. Liefst laat ik het niet van de dag afhangen, zelfs Vostoks draag ik liever wanneer het mij om bovenstaande redenen uitkomt dan per se op vrijdag. Stevige horloges draag ik ook liever in de zomer, een dunner horloge draagt lekkerder onder een sweater.

2 likes

Zo droeg ik vanochtend geen horloge, ging naar fitness! :wink:

Zo heb ik ook wel klus dagen, met boor of tuinwerk. Geen horloge. Bij feestelijkheden dresswatches (Omega vintage) en gewone dagen (de meerderheid) vaak Amphibia’s. De chronografen bij een technische bui, dus vaak. :grin:

2 likes

Dat kan bij mij elk uur anders zijn. Zo zit ik op kantoor te plannen of ontvang ik klanten en zo sta ik te helpen met het lossen van vrachtauto’s om vervolgens weer te helpen bij het demonteren (slopen) van meubels. Daarom draag ik op werkdagen horloges waarvan ik het niet (heel) erg vind als er een krasje op komt.

's Avonds wissel ik vaak naar iets wat ik graag mooi wil houden zoals nu mijn nieuwe Seiko Alpinist. In het weekend hangt het compleet af wat de plannen zijn.

2 likes