Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Klopt, maar wat @DirkT al zei:

4 likes

Tenzij ze leuke kleurtjes hebben en je ze met een touwtje aan je veel te dure tas kunt hangen. :see_no_evil:

1 like

Sowieso is een horloge kopen om mee te imponeren best sneu.

Kijk, dit wist ik dus niet, dank. :+1:t3: Ik heb dit op mijn Vostoks altijd gedaan en ook altijd begrepen dat het gewoon kan. Elke dag is een schooldag.

2 likes

:thinking:Is een verkeerde datum onoverkomelijk kan je in dit geval beter het horloge iedere dag opwinden! :smile:

edit: Gefeliciteerd!!!

1 like

Eens, ik heb een prachtige Omega uit 1969 gekregen van een collega in het bijzijn van zeker 15 andere collega’s, er was werkelijk niemand onder de indruk.

7 likes

Het enige dat de niet-horlogekenner kent is Rolex. That’s it.

2 likes

Ik durf zelfs wel te zeggen dat de meesten die dit weekend in de rij gestaan hebben vóór de hype nog nooit van Audemars Piguet hadden gehoord

4 likes

100%.

1 like

Dat hangt er vanaf hoe cool je wilt zijn. Andy Warhol had een Cartier tank die hij nooit opwond: “I don’t wear a Tank to tell the time. In fact, I never wind it. I wear a Tank because it’s the watch to wear.”

1 like

Prettig gestoorde kunstenaars daar gelaten.

1 like

Alles is gezegd zie ik.
Toch nog een keer,
semie snel verzet lijkt leuk maar mechanisme is kwetsbaar. Ik heb er al eens schade door gehad. Terugdraaien geeft blijkbaar toch meer druk op het mechanisme. Was ook altijd al tegen mijn gevoel in. :wink:
Bedankt voor de redding Dirk!

Datum pen~2

Mijn advies gewoon vooruit draaiend de datum verzetten. Of laten staan. :grin:

Mooi horloge. :+1:

9 likes

Goedenavond. Ik wilde vandaag aan de Raketa beginnen. Wat ik me afvraag: wat zou er op de bezel hebben gezeten?

Het is duidelijk geen chroom; aan de binnenkant van de bezel is het dezelfde kleur als aan de buitenkant.

Mijn vraag is: hebben jullie weleens een Raketa met een donkere bezel gezien?
Ik wacht even met verchromen; ik heb wat elektrolys besteld voor donker chroom en donker nikkel, dus dat ga ik eerst uitproberen. Als het niets is, kan ik het altijd nog verchromen.
Ik wilde er ook andere wijzers op zetten; het gatverschil met de wijzers die ik erop wilde zetten is denk ik te groot. In ieder geval moet er wel deze secondewijzer op, gezien de lange bevestigingsstift van deze secondewijzer, zoals je op de foto kunt zien.

3 likes

Jazeker.

Oude brochure. Weet niet meer waar ik die foto’s vandaan heb. Jaren 80 brochure denk ik. Stond ergens dat in 1977 iets gestopt was in de productie.

Heeft best wel wat van de jouwe bij nader inzien.
Die linkse vooral.
Let ook op de lugs, datumvenster, cijfers, kast etc :thinking:

Front pagina. Blijkt de brochure 1989 - 1992 te zijn. Laatste cccp jaren zeg maar.

Maar gezien het rechtse horloge waren er dus ook modellen met chroom kleurige bezel.
Dus je zou hen ook kunnen polijsten en verchromen natuurlijk.
En diverse wijzer types zo te zien. Alle zonder lume.
Jouw horloge lijkt de seconden en minutenwijzer van de middelste uit de brochure te hebben.

5 likes

Lijkt wel bakeliet of zoiets. In ieder geval een kunststof. Gewoon lekker polijsten denk ik.

4 likes

Dat is fantastisch! Hartelijk dank, Jan. Ik wacht even tot de bestelling binnen is en ga proberen om die links of die rechtse te benaderen. Duidelijk is ook dat de urenwijzer en de secondewijzer sowieso niet origineel zijn, de minutenwijzer ook niet, denk ik, maar ben daar nog niet zeker van. Goudkleur past niet bij het geheel.

Volgens mij is het eenzelfde horloge als ik hier heb liggen.

Die tap van het secondewiel zit zo verdiept dat ik deze secondewijzer wel terug moet zetten, al is het wel iets te kort. Maar het valt niet echt uit de toon; het ligt eraan welke wijzers ik kan vinden om erop te zetten of ik de kleur van de secondewijzer moet aanpassen, ja of nee. We zullen zien wat het wordt,

4 likes

Ja verraste mij eigenlijk ook. Heb die foto’s al jaren. Leuk!

3 likes

Ik ben er erg blij mee, nu weet ik hoe het origineel eruitziet. Leuk! Nu is het weer een leuke uitdaging om het zo veel mogelijk op die Raketa op de foto te laten lijken.

Zwart chroom - rookchroom
Zwart nikkel - Rookkleurig nikkel

Ik ben zeer benieuwd hoe het eruit gaat zien.

4 likes

Kan prima als desser :smiling_face:

11 likes

:joy: Vostok heeft ook echte dressers in het assortiment.

5 likes