Goedemiddag, met Boctok.
Ik heb op de Raketa-kast nu diverse lagen smoky chroom gelegd. Ik heb de kast verwarmd tot 170 graden, wat de hardheid ten goede komt.
Ik krijg het niet donkerder dan dit,
Geeft mij toch meer een associatie met gun metal dan een naar zwart neigende kast. Dan vind ik een blank chroom afwerking toch mooier en dichter bij een origineel.
Neemt niet weg dat jouw vakmanschap met elk horloge dat je onder handen neemt lijkt te vergroten. Hoed af!
Dank je, ik ben benieuwd hoe het zal staan als het horloge weer in elkaar staat.
Het ligt eraan hoe het licht erop valt, scheelt best wel wat. Soms is het donkerder dan op deze foto.
Ik heb trouwens zojuist een Raketa binnengekregen die niet het horloge is dat ik had besteld voor de wijzers. Deze is te mooi om alleen de wijzers eraf te halen voor de andere Raketa.
Dus deze ga ik ook opknappen.
Wat zo apart is, dat dit horloge nog steeds te koop staat op [Etsy]
(https://www.etsy.com/nl/listing/4502925255/vintage-raketa-herenhorloge-voor?sr_prefetch=1&pf_from=shop_home&ref=shop_home_active_9&frs=1&logging_key=c15582ccf506a1ea84db261b37a351b9c1a7d416%3A4502925255)
Ik kom net van Etsy, waar ik die bestelling had gedaan. Ik heb gelijk nog een leuke Pobeda gekocht.
Uurwerk is verkocht als not working. Voor 10 euro en gratis verzending.
Misschien ga ik hier ook smoky chroom op aanbrengen.
Je kunt zien dat die verkoper niet al te secuur is; volgens mij is dit weer een ander uurwerk als ik naar de kast kijk.
Kijken jullie maar eens,
Pobeda ETSY
![]()
Het beste te beoordelen als het horloge weer compleet in elkaar zit. Belangrijkste is denk ik dat de kast egaal is, dat smoky gun effect komt dan helemaal tot zijn recht.
Wordt op Etsy vaker gerommeld met foto’s bij de advertentie, gewoon goed uitkijken. Bij twijfel niet oversteken.
Leuke avatar Wolter!
![]()
Ik hou van verandering; deze zal ook niet zo lang blijven. Ik wilde het nu al weer weghalen tot ik jouw reactie las, dus dan zal het toch wel leuk zijn. Mag het nog een tijdje blijven, haha
ik heb wel de kleur iets veranderd, zodat het iets minder opvalt.
Frankrijk, mooi weer, strand…
kom op Jan, nu moet ie echt de zee in! ![]()
![]()

Zo iets Folkert? 3 cm genoeg? ![]()
Kom op zeg, hij kan 650 meter aan ![]()
Hij wel. ![]()
Deze heb ik trouwens destijds gekocht van een super-sympathieke Oekraïense verkoper die me vroeg of het niet erg was dat het verzenden wat langer duurde want hij had gezien dat het uurwerk wat kuren had en besloten het te laten vervangen. Loopt perfect, deze Slava quartz.