Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Jawel maar niet van scheve tieten en een gezicht van iemand met een enge aandoening op mijn horloge.

2 likes

Ik vind hem leuk, deze horlogemaker doet tenminste iets origineels, beter dan de slappe aftreksels die je hier vaak ziet.

2 likes

Kijk net hoe laat het is zie ik deze tijd. Direct foto maken natuurlijk.
Ook in het Wristcheck topic. Best “kersterig” toch ook. :wink:
Fijne avond nog!
:santa:

18 likes

Hier ook een Shturmanskie vandaag.

16 likes

Ook een mooi exemplaar :heart_eyes:

2 likes

Er zijn echt veel te veel gave Shturmanskies om ze allemaal te verzamelen, haha.

3 likes

Deze leuke Boctok, hoe ouder hij wordt, hoe knapper hij wordt. Er komt nog veel meer aan; prachtige craquelé komt er op de plaat.

22 likes

Dit is een zij. :wink:

Maar zeker een leuk ding.
Deze “dames” horloges zijn vaak in opmerkelijk goede staat. Wordt netter mee omgesprongen denk ik.
Veel plezier er mee.

3 likes

Dankjewel, Jan. Het is een zij, maar is het misschien unisex, zowel mannelijk als vrouwelijk tegelijk?
Het heeft niet een typisch vrouwelijk uiterlijk; het kan ook een junior zijn, voor jongens tot een jaar of 18 of zo. Maar wat maakt het uit? Het is een leuk ding om in de verzameling te hebben. Ik heb deze al anderhalf jaar of langer.

3 likes

Nog een vraagje: Ik heb de bezel van de Vostok vervangen. Maar hij draait nu toch wel heel erg soepel, zonder veel frictie. Is hier nog wat aan te doen? Zal te maken hebben met het metalen draadje binnenin. Wat moet daaraan gedaan worden om de frictie te verhogen?

2 likes

Dat ja. Maakt inderdaad weinig uit. Heel leuk klein horloge!

2 likes

Helemaal goed Sander.
Draad veer er uit halen. En voorzichtig alle “hoeken” iets scherper buigen. Weer monteren, dan zou hij iets stroever moeten draaien.

Klopt Max, wordt net zo goed als jeugd horloge omschreven en ziet er fors uit door duiker uitvoering.

4 likes

Thanks. Ik zal eens aan de slag gaan. Update komt er zo aan :wink:

4 likes
3 likes

Misschien is het in transitie :grin:

Zo is dat, modern denken :rainbow_flag::blush:

2 likes

Zo, hij loopt wat stroever. Luistert vrij nauw met het buigen. Ietsjes meer en de bezel is nauwelijks meer fatsoenlijk te bewegen :slight_smile: Maar het is gelukt.

7 likes

Zo, hij draait nu met de perfecte frictie. Niet te vast, niet te los. Wederom vriendelijk bedankt @Omega_73 en @Jesus

5 likes

Nouja, het is in de markt gezet als ladies watch. Maar de horloges tijdens WW1 en WW2 waren ook zo rond de 32-34mm. Dus lekker boeien. Als je 'm zelf maar mooi vindt :stuck_out_tongue:

3 likes

Vostok Cadet. Unisex horloge dat door junior leger, burgers, mannen en vrouwen werd gedragen. Het is volgens mij vooral quirky, met die lugs en zo. Zag ook ergens ooit aan dit horloge gerefereerd worden als “de zon van Afghanistan”. Geen idee of dat ergens op slaat verder. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat voor bandje hier nou het best bij past.

2 likes

Ja dat geloof ik, je hele rotorlager is fubar :sweat_smile:

8 likes