Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Gaat je niet lukken…

13 likes

Echt wel! :blush: Prachtige Raketa!

3 likes

:rofl:

1 like

Goede keus Co! Prachtige staat en de oude bezel met de lume pip. :ok_hand:

Ook een heel strakke Piet! :+1:
Generalskie en met het wapenschild van de KGB.

Zit wat in, maar ik kan best genieten van tot 12.00 u wakker blijven. En dan wachten op die mechanische klik en het “Vostok achtige” echt verspringen van de datum. :grin:
Of je zet hem 3 uur later. :wink:
(Anders dan het rustige verglijden van de datum wat de Poljots 3133 doen, of sommige van mijn oude Omega’s )

Jij kent mij niet he Piet. Als ik zeg “het is mooi geweest” dan blijf ik daarbij. En meen het ook nog. :wink:
Ze zijn jullie gegund. Vergeet ook niet dat ik er al sinds 2012 mee bezig ben.

Hoewel? :thinking:

Daar links beetje naar onder, zou best aardig completeren met die van mij. (Ook van Bas)

Hier naast Willie Nelson “The Legend”. :sunglasses:

Mooie avond mensen.

11 likes

De Poljot heeft wel een hele mooie oplossing ontworpen voor de datum snel verzet. Zij maken gebruik van een subtiel veertje om te verzetten. Direct na 12 uur kun je terugdraaien waarmee hetzelfde veertje zo is gebogen dat het glooiend over de tand van de datumschijf glijdt.

4 likes

Minder kwetsbaar ook zeker Dirk?
Toch gebruik ik ook bij Poljots die methode niet meer voor de zekerheid.

2 likes

Probleem bij mij is dat ik nu 3 horloges heb gekocht van @BG1, maar dat ik er beter een paar in 1x kan kopen. Scheelt weer wat verzendkosten :smiley:

3 likes

Zeker een stuk minder kwetsbaar Jan.

2 likes

… heel goed om dit te weten, Dirk. Scheelt toch weer in het dagelijks leven.
Om de horloges te sparen, pak ik nu het horloge wat het meest dicht bij de actiele datum staat :grin:
(Maar dat wil niet zeggen dat dit dan ook het horloge is, dat ik zeer graag op die dag zou willen dragen.)

Folkert mag dan zichzelf trainen om niet meer obsessief met de kloppende datum bezig te zijn, dat wil niet zeggen dat ik hetzelfde doe :see_no_evil:

2 likes

Nah Piet, bij die mooie foto’s van Bas heb ik mezelf ook wel verloren. En ook bij mij verschillende pakjes door de brievenbus inplaats van één pakket :rofl:

Binnenkort is mijn werkkamer klaar / ingericht en dan heb ik alles op één plek. Dan wil ik niet alleen beginnen met het gaan uitvoeren wat ik op de basiscursus uurwerktechniek van Hans Beelaerts / Belle heure geleerd heb, maar dan ga ik ook eens al mijn horloges voorzien van alle technische- en achtergrondinfo. Zal nog een heel karwei worden :face_with_spiral_eyes:

5 likes

Engelen is één en alcohol gebruik is twee: blauw. Duidelijk toch!? :sunglasses:

1 like

:thinking:
Dat bracht mij in verwarring.
Ik zit niet zo aan de alcohol met kerst. :wink:

Oeps.
:beers:

10 likes

:rofl:

Mooie aanwinsten @DirkT, @Kouco, @Charles2 en lest best @Piet82

4 likes

Ik heb ook weer wat moois gezien, maar momenteel de horlogepot leeg.
Deze zal ook wel toe zijn aan onderhoud
En dan de band nog

10 likes

Dat is ook een beetje de praktijk.
Hoe meer horloges, (verleidelijk), maar hoe meer er toe zijn aan onderhoud. En aan kleine reparaties.
Ik heb het graag een beetje overzichtelijk en netjes op orde. :grin:

2 likes

Ik had eerst de Valentina omgedaan, maar zag dat de wijzers niet helemaal netjes uitgelijnd zijn, dus gewisseld naar de Buran met Valentina op rechts.

10 likes

Even uitwaaien aan zee :sunny:

14 likes

Geniet ervan :+1:

3 likes

Hebben we zeker gedaan! Veel mensen op het strand. Was ook prachtig weer.
Wat schittert de Pamphibia in de winterzon hè?

3 likes

Wel grappig die weerspiegeling van de bezel of chapterring.

2 likes