Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

… die haal ik, volgens mij, nooit en never in…
Maar gelukkig is het geen wedstrijd. Verre van dat.

2 likes

Mijne heren ik zit in zal en as. Nou ja, overdreven natuurlijk maar de Vostok die ik te koop had staan heeft het, puur op eigen kracht begeven. Ik had vandaag een geïnteresseerde maar ik moest hem teleurstellen omdat het horloge het domweg niet meer doet. Heeft iemand een idee hoe dat nou mogelijk is?

Het horloge liep tot zondag, toen ik hem opgeborgen heb na het maken van de foto’s voor de advertentie, prima. Ongeveer +30 seconden per dag, 0,3ms beat error en een amplitude van ongeveer 320.

2 likes

Ik wachtend op de post morgen:

Babe wake up. New Piastri GIF just dropped : r/formuladank

2 likes

Blijft spannend he :yum:

2 likes

Zou zomaar opeens de hairspring gebroken kunnen zijn? Of de hoofdveer?

2 likes

Zeker weten dat hij opgewonden is? Ik heb er een waarvan de automaat nauwelijk mee helpt. Moet met de hand steeds opgewonden worden.

En een die zomaar super snel ging lopen. Magnetiseer apperaat er bij. En het was weer goed. Later kwam probleem weer terug. Ik vermoed dat de balansveer haakt ergens.

2 likes

Per ongeluk bij iets magnetisch gezet? Tv, telefoon, draadloze oplader?
Demagnetiseren is soms een klein dingetje!

Ben tot mijn schaamte ervaringsdeskundige. Magneetvissen en dan in een lade leggen een half meter bij mijn kast vandaan.

2 likes

Wat zegt de timegrapher Piet?
Of loopt het uurwerk helemaal niet meer. Dan moet je het in de balans zoeken.
Zet hem in de wijzerverzet en draai de kroon, soms komt het uurwerk los!

2 likes

Stop hem een paar uur in je warme broekzak. Klinkt gek maar dan doen ze het ook soms opeens.

2 likes

Ik heb na het hier gelezen te hebben mijn wekkerhorloge eventjes gedemagnetiseerd. Hij loopt warempel al 3 minuten.

1 like

Helaas. Hij heeft het 5 minuten volgehouden.

1 like

Heb ik één keer gehad bij een horloge, een rolex nota bene, was de veer van gebroken.

2 likes

Deze heeft geen automaatmodule meer dus daar kan het niet aan liggen. Dertig slagen opwinden werkt ook niet.

Ook geprobeerd maar zonder resultaat

Niets want hij doet helemaal niets meer. Als ik een beetje schud wil de seconde Wijzer wel een klein hupje doen maar dan houd het wel weer op.

Helaas, ook dit werkt niet.

Ik ben bang dat ik het in één van deze hoeken moet zoeken…

Maar dat is het horloge denk ik niet meer waard

2 likes

Zat ik ook aan te denken. Even voor en achteruit? Blijft niet hangen op datum verspringen?

1 like

Backcase er maar even af Piet, met een luchtbalgje even proberen de balans in gang te brengen.

2 likes

Daar heb ik de spullen niet voor, Dirk. De caseback krijg ik er nog wel af maar dan houdt het verder wel op. Als iemand hem wil hebben om het eens te proberen dan hoor ik het wel. Ik hoef hem in ieder geval niet meer terug.

2 likes

Stuur maar op hoor! Ben gek op dit soort uitdagingen.

5 likes

Misschien iets voor @Dutchspur als donor?

2 likes

Die komt een deze dagen op mijn werkbank te liggen voor reparatie dus dat is al geregeld.

3 likes

Zie PB!

Haha, tegelijk

2 likes