Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XII

Mijn Pobeda vandaag

18 likes

Mooi exemplaar Bill :+1:

1 like

17 likes

Mooie sturmanski :+1:

2 likes

Dank!
Achteraf jammer dat er een japans uurwerk in zit.

3 likes

Aan de andere kant: veel niet Zwitserse horloges hebben ook een Zwitsers uurwerk.
Het zal de betrouwbaarheid flink ten goede komen want de moderne Russische uurwerken zijn niet bepaald een toonbeeld van betrouwbaarheid.

4 likes

Russische sky-dweller :smiley:

3 likes

Nog maar eens een Scuba dagje.
Fijne zondag iedereen!

17 likes

Waarschijnlijk is dat ook het lastige dilemma van de huidige Russische horloge industrie. Of je steekt gruwelijk veel geld in een uurwerk productielijn (Raketa, Konstantin Chaykin, Molnija…….) of je kiest zoals Vostok Europe, Sturmanski (zoals vele andere fabrikanten) voor een uiterlijke eigen identiteit en maakt gebruik van Sellita, Seagull, Seiko. Slava doet beide, traditionele modellen met hun inhouse uurwerk (met die dubbele veerton) en de duurdere nieuwe modellen, deels voor de export, kiezen ze voor Sellita, ETA. Vostok Christopol is daarin een beetje een buitenbeentje (en zo zijn er nog wel een paar oude Russische merken), gaan door met hun toch wel verouderde productie om waarschijnlijk financiële redenen. Zitten gevangen in de huidige economie en zijn te laat om buiten de landsgrenzen (Vostok Europe) verder te gaan en daar wel investeerders te vinden wat binnenlands natuurlijk nooit meer gaat lukken. Ben er ook niet gerust op dat dit scenario voor Vostok lang blijft goed gaan.

10 likes

Het is ook maar mijn gevoel, niemand die het ziet of merkt.
De 2 russen waarin een 2426 en 2609H liggen maken het voor mij completer.

@Sander64
Ik hoop dat jij de enige bent die die associatie hierin ziet!
:smile:

1 like

Hahaha. Inderdaad niet het mooiste horloge van Rolex :smiley:

1 like

Ik heb ook maar 3 russen, van deze waar we het over hebben zag ik op de Sturmanskie site, en dacht die wil ik hebben en bestellen zonder te kijken hoe het in mekaar zat.
De 2de was de Sturmanskie Gagarin sport, met die opgelegde “plastic cijfers?!” :slightly_smiling_face:, maar wel met Russisch uurwerk. :grinning:

2 likes

Een hele goede middag iedereen.
Het is bijna elk dag een Vostok dag. :blush:

20 likes

Misschien kunnen ze Chinese uurwerken gaan gebruiken; minder investering en ze worden steeds beter. Plus vriendschap tussen de volkeren en zo.

4 likes

Ik begrijp 'm wel enigszins, die 24 uurs ring heeft iets weg van die van de SD.

3 likes

Vandaag begint het met het zwembad,

15 likes

Hoeveel meter WR is deze?

2 likes

Ga ik uitzoeken, 3atm

1 like

Zou ik niet doen onder water dompelen met maat 3 bar druk belasting.
Gegarandeerd op inwendige nattigheid. :sweat_drops:
3 bar is spat water bestendig.

2 likes

Het drakenoog op deze zonnige maandagochtend.

17 likes