Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XIII

Dank voor het delen. Leuke mini docu. Ben bang dat deze goede man zich een andere toekomst had voorgesteld toen hij hieraan begon. Doodzonde van zo’n illuster merk met zoveel historie.
Geweldig moment in de docu met de oude dame van het tekeningen archief, vanaf dag één een stofjas gekregen (zie logo) en nooit meer afgedaan.

4 likes

Ja klopt! Als je op het knopje van de kroon drukt dan plopt de kast open en kan je aan de wijzers voelen.
Braille horloges zijn een soort van guilty pleasure horloges voor mij :sweat_smile:

Oh en die leuke achteruitlopende Raketa heb ik eens opgezocht, is opeens minder leuk :face_with_peeking_eye:

7 likes

Deze Raketa ligt klaar en ga het nu ophalen.

12 likes

Ik blijf deze mooi vinden, en dat voor ( toenmalig) nog geen 30 euro. Daar koop je ze nu niet meer voor, zag ik.

11 likes

Vandaag bracht het algoritme mij reclame voor Vostok-Europe horloges. Mooie chronos en automaten met power reserve indicators. Even op geklikt want ik ben niet goed wijs. Blijken in Litouwen gemaakt te worden. Klinkt heel sympathiek allemaal. Ze zijn echter wel vreselijk duur! Een veelvoud van de ons bekende CCCP Vostoks die het altijd goed doen.
Ik zal wel weer achter de stenen aanlopen cq onder de feiten hebben geleefd, maar kenden jullie deze horloges al? Hebben er misschien wel 1 of meer? Voor zoveel geld koop ik toch eerder iets anders.

8 likes

Ja , maar ben er geen fan van om eerlijk te zijn.
Vind ze vaak een beetje lomp en verre van smaakvol(en dan druk ik het zacht uit :upside_down_face: )
Prijzen zijn ook vrij hoog voor wat je ervoor terug krijgt.
En bovendien (heel persoonlijk natuurlijk) niet echt de charme van een “normale” Vostok.

5 likes

En over hoeveel geld hebben we het dan?
Los daarvan, Ik heb in de hele verzameling geen enkel horloge met een ruitenwisser en dat wil ik graag zo houden.
Ik vind dat de allerlelijkste complicatie die een horloge kan hebben.

4 likes

Jazeker.

1 gehad. Fijne prima afgewerkte horloges. Ik koos toen bewust voor een model met orgineel mechanisch Vostok uurwerk.
Duurder, maar kwa kwaliteit niet te vergelijken met standaard Vostok. De uurwerken zelf zijn opnieuw gemonteerd met mooiere details en super afgeregeld. Waren nog redelijk geprijsd toen. Had hem in 2016 - 2017 meen ik.

Heb hem weer verkocht vanwege toch iets te grote kast. 43 mm meen ik. Waren toen allemaal van die grote modellen, jammer.

11 likes

Ik begrijp dat jij te belangrijk bent om het zelf even op te zoeken. We hebben het hier over minstens €500 voor een Vostok. Graag gedaan.

1 like

Hoi allemaal, ik heb de Raketa zojuist uitgepakt.

Een mooi horloge, de plaat ziet er nog fantastisch uit en het loopt ook nog. En dat allemaal voor 19€

12 likes

In Krakow is een winkel waar er tientallen in de etalage liggen. Russische horloges zijn “not done” in Polen maar Vostok Europe uiteraard wel. Ik vind het bakbeesten, soort TW Steel idee. Er zitten Japanse uurwerken in en die zijn prima denk ik. Prijzen grofweg tussen de 400 en 1000 euro.

Die ga ik onthouden :joy:

5 likes

Mijn beste.
Je typte een stukje van 11 regels.
Daarin zet je 2 keer dat je de horloges te duur vindt.
Dan wil je toch wel heel graag dat wij dat weten.
En als dan iemand wil weten over wat voor geld we het dan hebben mag ie het zelf op gaan zoeken.
Zo hou je de mensen wel bezig. :grin:

6 likes

:rofl:

Er zijn ook wat goedkopere modellen bij de (TOP)winkel waar ik mijn eerste Sturmanski kocht.

4 likes

Toch niet duur voor een Litouwse Seiko met een Russisch naam erop. Beetje Seiko 5 prijzen. En over hoeveel geld hebben we het dan? Dat zoeken jullie zelf maar op, daar ben ik veel te duur voor. :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 likes

Goedenavond HF ers
Toevallig al eens op Vinted gekeken?
Echt groot aanbod Vostok.
Modern en oud (voor zover ik dit kan beoordelen)
Hoor graag wat jullie ervan vinden.

1 like

Nog nooit op Vinted gekeken, zal ik eens doen.

Avondwissel naar Zim

12 likes

Gerade bei #Kleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?

Bied iemand complete collectie aan op Kleinanzeigen. De Duitse marktplaats :flushed::grin::+1:

3 likes

Toll! Super Geil!
:+1:

Sorry sorry, excuus. :frowning_face:

Kan wel wat minder he. :wink:

Inmiddels nieuwsgierig geworden, en in de oude administratie gedoken.
Toen in Nederland kunnen kopen, bij Wereldhorloges. Was zelfs veel eerder, maart 2012! Waarschijnlijk toen nog niet zo lang uit. Kon helaas geen bonnetje meer vinden, staat mij bij zo’n 275 euro. Zeker niet veel meer.

Reguliere Vostok Amphibia’s waren 40 tot 50 euro nieuw. Komandirskie’s ca 25 tot 40.
Andere tijden. :grin:

6 likes

Ook aan deze kant van het horlogespectrum iedereen weer een heel hartelijke goedemorgen toegewenst.

12 likes