Wat komt er tegenwoordig bij aan kosten?
Ik denk 21% btw
Sinds 1 juli wordt er 3 euro per productsoort bij je bestelling uit China gerekend.
Bestel je 5 horlogebandjes, dan komt er 3 euro bij.
Bestel je een horlogebandje, horlogedoos en een hobbymatje, dan komt er 3 x 3 euro bij.
Kunt bij Alie ook selecteren op producten die vanuit EU worden verzonden, zit er niet bij/al bij prijs in. Als t goed is wordt bij meeste advertenties ook vermeld of prijs in of exclusief btw en invoerrechten is. Staat er niets bij is t exclusief. Soms is prijs alleen inclusief btw. Dan komen alleen de invoerrechten ad 3,= erbij.
Oké maar eerst was het zo dat POSTNL of DHL ook kosten rekenen voor het innen van de belasting, dan wordt het het wel een dure grap.
Iemand ervaring? (sorry voor off topic)
https://www.ebay.nl/itm/227352470694
Over dit horloge van 30,04 € mocht ik 13,00 inklaringskosten betalen. ![]()
Dat bedoel ik dus, als je iets koopt van zeg € 3,00 dan kost dat dus aan het eind van de rit 3+3+13 (en eventueel btw), wat handels oorlog.
Maakt het niet beter maar die 13€ was het totaal.
Factuurnummer: xxxxxxxxxxx
Belasting: Artikel 1: 0% van EUR 17,94
Btw bij invoer: € 0,00
Afhandelingskosten: € 3,00
Totale inklaringskosten: € 13,00
Totaal dubieuze factuur want waar komt die 17,94 vandaan daarover 0% dat is mooi.
En aan het eind € 13,00, maar dit voor off topic, dus we laten het maar even zo.
Dat was ergens in de oudheid. Normaal voel ik me te belangrijk maar ik heb het toch even opgezocht, in januari nog drie van die bandjes besteld:
En daar zou dus nu 3€ bijkomen.
Ja, omdat het uit Oekraïne komt en daar is geen regeling mee. Vaak heb je bij aankopen buiten de EU dat ebay het verrekent, dus dan betaal je iets extra via ebay (minder dan bij postnl) en dan is het geregeld, maar bij Oekraïne is dat dus niet.
Kwam deze tegen in een doos, is een beetje saai, met een streep is mooier.
Deze is 20 mm. Dit natobandje staat hem wel aardig goed.
Hé jongens, je kunt het ook zelf gaan halen. Maar het is best wel een eind roeien.
Vergeleken met kwalitatief goede bandjes van je local supplier is het nog steeds een peuleschil. Hobbies kosten nu eenmaal geld en alles is een keuze.
Je hebt helemaal gelijk
tevens moet een hobby nutteloos zijn, dus de extra nutteloze kosten maken mijn hobby helemaal af. ![]()
Mee eens Dirk!
Ik koop best veel in Nederland. Zal niet zeggen dat dat allemaal hier geproduceerd is. Maar goedkopere bandjes, ook die uit Nederland, zijn ook vaak sneller versleten of worden eerlijk lelijk.
Goedkoop is betrekkelijk dus en geeft weer sneller afval.
Maar deze? Made in Overijssel bijvoorbeeld?
Een van zijn eersten. Te zien aan de nog wat grovere keepers.
Maar prachtig stikwerk en kwaliteits leer.
En een hagedis uit Overijssel.
Hoe local wil je het hebben. ![]()
Mooie provincie ![]()
Ik heb vanavond nog wat opknappers op de kop getikt, waaronder deze Pobeda.
Ik ga de kast eerst opknappen en dan een service geven. Daarna gaat het naar iemand die het graag zou willen hebben.
Het moet nog binnenkomen, dus eerst even kijken hoe de staat is.
Ja, helemaal mee eens! Ik moet ook zeggen dat ik steeds vaker steeds betere kwaliteit bandjes vind op Ali.
Ik koop ook wel regelmatig wat van een vietnamese verkoper op ebay. Veel duurder, erg mooi, ook veel keus in exotisch leer.
Als je lokaal wilt, ik ben wel benieuwd of iemand wel eens wat gekocht heeft van Sandra Visser van Wannahave Straps:
Laatste paar jaar sowieso een explosie van watch strap makers; steeds meer mensen hebben doorgekregen dat je met bandjes maken veel meer verdient dan met horloges repareren.