Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XIII

Mooie tip Hans!

een = geen? :wink:

Update…
O ja. Inmiddels gehele tekst gelezen. Dacht eerst even dat jij een type fout maakte. Past ook helemaal niet bij jou. :grin:

Typisch marktplaats verkoper. :thinking:

Leuke tekst toch…

Het horloge loopt momenteel niet. Er zal een nieuwe batterij in moeten en dan werkt het weer.

4 likes

Ja Hans, die verkoper is “zeker” deskundig! :rofl: :rofl:

1 like

Wie werpt zich op als vrijwilliger om langs te gaan met batterij in de hand?
“Nou laten we eens kijken hoe dit werkt”

3 likes

Die ziet er gaaf uit!!!
:+1: :ok_hand:

1 like

Dat is gelukt !! Via WhatsApp contact met hem !

Ja hij stelt verzending via Wit-Rusland voor…

Nu nog het probleem: hoe krijg je op dit moment geld in Rusland zonder crypto’s of ander (voor mij) “raar” gedoe. PayPal optie wordt - als ik Nicolay mag geloven - thans onderzocht…

Het wordt al met al wel een projectje zo.

7 likes

Leuk, knap gedaan!
Ja paypal bevalt mij altijd prima. Maar met Rusland was "vroeger"voor mij.
Ben benieuwd!

4 likes

Super!

Heb ik enkele jaren geleden ook gebruikt. Ik moest een bedrag overmaken naar een land ergens in Latijns Amerika en de schermafdruk van de betaling naar Nicolay sturen. Dat was voldoende betaalbewijs. De bevriende persoon stuurt het geld dan weer naar Nicolay. Maar inmiddels kan alles natuurlijk weer anders geregeld zijn.

3 likes

Af en toe koop ik nog wat in Rusland, vooral bij Meranom. Nu weet ik natuurlijk niet wat er achter de schermen gebeurt, maar voor het zicht betaal ik dan gewoon rechtstreeks via PayPal.

4 likes

Dit maakt het gehele verhaal nog interessanter. Want de horloges van het merk Elektronika zouden verkocht én geleverd moeten worden door technochas.ru, dus via Roslov in Moskou.
Maar nu zou de verkoop en levering dus weer (heel ouderwets) plaatsvinden via Minsk in Belarus.

Maar ook de vragen

• waarom de site technochas.ru onbereikbaar is en de mails niet aankomen en
  • wie achter het instagram-account zit

blijven onbeantwoord.

2 likes

Deze opmerking raakt de overname van Zavod Elektronika door Roslov in 2010. Blijft de vraag of Nicolay in dienst was van Zavod of van Roslov.
Getuige de opmerking van Jeroen over de mogelijkheid van levering via Belarus doet vermoeden dan Nicolay een band had met Zavod en dus het originele merk Elektronika en op de één of andere wijze los handelt van Roslov in Moskou.

Misschien is Roslov aan het stoppen met deze activiteit. Dat zou mij niet verbazen, want deze familie heeft een brede range aan activiteiten (electronica, bosbouw en houthandel, machinebouw en bouw/ontroerend goed) en zou dus haar activiteiten vrijwillig of noodgedwongen kunnen zijn gaan stroomlijnen.

Maar dat is natuurlijk een invulling mijnerzijds :smiling_face:

2 likes

Dat kan wellicht toch ook gewoon een externe persoon zijn, die speciaal voor het beheren van het instagram-account is ingehuurd? Ik heb er net zelf even rondgekeken en dat lijkt me niet onmogelijk.

2 likes

Tuurlijk, maar het account was eerst administratief verbonden aan het gedeponeerde merk Technochas in Belarus en toen ineens administratief gesitueerd in Oekraïne. Los van de figuur Nicolay intrigeert mij dat. Tenslotte ga je niet zomaar een geregisteerde naam van een groot bedrijf in Moskou gebruiken. Althans, lijkt mij niet voor de hand liggen.

3 likes

Ik hou wel heel erg van perlon bij warm weer. Het is veiliger voor als een pushpin het begeeft en het draagt veel luchtiger dan nato straps. Droogt ook snel na zwemmen. Ideaal spul.

2 likes

Het bandje wordt alsnog na gestuurd, dus ik bedank je hartelijk voor je voorstel!

5 likes

Iedereen weer een heel fijne Vostok vrijdag gewenst.

9 likes

Fijna Vostok vrijdag allen!!!
Ikzelf maak er een Raketa dag van :sweat_smile:

:smiley:

10 likes

Fijne Vostok vrijdag!

10 likes

Iedereen een mooie Vostok vrijdag toegewenst

10 likes

Dit was het eerste horloge dat ik ooit zelf een onderhoudsbeurt gaf, met kwastje en bokaal wasbenzine.

Loopt, gezien mijn complete gebrek aan enige ervaring toen niet zo verwonderlijk, vrij mank - blokkeert regelmatig eens :smile: Moet ik ooit eens herbekijken onder de microscoop, vrij zeker dat er een stevig vuiltje in een wiel zit.

13 likes