Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel XIII

Dat is ook de reden dat al mijn Russische horloges geen wapentuig op de wijzerplaat hebben.
Geen vliegtuigen, boten, tanks en andere aanverwante militaire uitingen.

3 likes

Dat vind ik er dus juist leuk aan; dat soort plaatjes of logo’s zie je maar weinig bij andere merken. Zie maar eens een Seiko met een U-Boot of Boris Yeltsin op de wijzerplaat te vinden! :sweat_smile:

3 likes

Sturmanskie Polshorloge - Vintage Chronograaf
€ 350,00

Ook een Sturmanskie voor wie dat leuk vind op Marktplaats.

2 likes

Mee eens hoor! Enkel vind ik het op de Poljot Chronograph KAPITAN wel heel mooi passen :confused:

En de Scuba dude lijkt mij geen echte dude maar een combat diver. :woozy_face: ??!?

2 likes

Leuk!
Ben zo vrij hem even delen.

Deze toch? Charmant horloge! :ok_hand:

4 likes

Eens.
Maar blijft een grijs vlak natuurlijk, soms letterlijk. :thinking: Die neutraal grijze Sturmanskie’s?
Wel mooie, in rustige stijl vormgegeven chronograph horloges.

Die brave scuba’s? Wat voor duik mannetjes zijn dat?

Lees de beschrijving maar in het naslag boek van Juri Levenberg.

Maar ja, bedoeld als leuke hobby bij aankoop. Maar ik laat het hier wel bij.

Toen ik in 2012 begon had ik al wat tegenzin bij de echte tankplaatjes etc. Die nooit gekocht.

Mij ook hoor, ik had dat van die marker niet gezien bij aankoop. Was zo blij met die mooie perfecte sunburst kleur. Dus heel snel gekocht.
En dat allemaal omdat ik er eerder een had gehad en te snel weer verkocht. :wink:

En die Raketa was een van mijn eerste horloges. En gekocht bij Julian Kampmann waar ik zeer veel vertrouwen in had en nog heb hoor. Maar dus ook niet kritisch gekeken eerst. Eerst een domper maar later vond ik het wel charmant. Die wel weer verkocht later, ook om in te krimpen.

1 like

5 likes

Komtie

3 likes

Idd lief

1 like

:clinking_glasses:
:wink:

Zomaar wat

Nog een paar

2 likes

Beste HF vrienden van met name dit interessante lijntje!
Zoals eerder aangegeven zat op mijn Vostok een “origineel jaren 70 rubber bandje”
Beetje iel ding en ook niet mooi naar mijn mening.
Na hier de vraag uitgezet te hebben of er iemand een 18mm in staal had liggen was ik blij verrast over de vele reacties
Na kort contact met @BorisK een mooi bandje opgestuurd gekregen, deze in elkaar gepuzzeld.
Was een band waarbij de schakels voorzien van kleine uitsparingen ook ingenieus in elkaar moeten worden geschoven, zie onder het resultaat.
Ben er zelf zeer content mee.
Ik vraag mij wel af of de ruimte in de band aan beide kanten net onder de bevestiging tussen de lugs zo hoort maar is niet storend.
Fijne Vostok week allen