Kan niet anders dan de Waltham uit 1914 zijn, een horloge dat aan de basis van onze hobby staat. Wsl het (of iig één van de) oudste polshorloge (s) van HF.
Wat het is staat er op. Maar vooruit:
Maar het is allemaal maar erg nipt hoor, want de Ahoi, Santos, Alpinist, Excelsior Park, Aquascaphe GMT en tot slot de Superman Heritage doen allemaal mee in hun categorieën. Op het eind van de rit is minder wel gewoon meer.
Deze dus niet… Maar die zijn dan ook niet van mij.
Deze wel. Hieruit zou ik dus moeten kiezen en dat zijn ze dan ook nog eens niet allemaal, want de meeste van mijn vintage vintage horloges zitten hier niet bij.
Ik beantwoord de topic vraag dan maar met een verhaaltje:
Enige jaren geleden, toen het lijf nog wat minder stram was, zat ik 1 à 2 keer per week een paar uur op een paard. Bij de manege waar ik paardrijles kreeg liep ook het dochtertje van de eigenaresse van die manege rond. Langs, tussen en soms gewoon onder de paarden door. Een klein blond meisje van een jaar of 6. Toen ik haar op zeker moment vroeg welk paardje zij nou de liefste vond, keek ze me wat verbaasd aan en zei nadrukkelijk en met een stralende glimlach: “Alle paardjes zijn lief!”
Zo is het ook een beetje met mijn horloges. Kan niet kiezen. Misschien dat het er daarom zo veel zijn…
Zou mijn keus geweest kunnen zijn tot op de auto toe als het de GT uitvoering is
De Flying Spur, biturbo W12 dan wel.
Aha meer het klassieke model, past bij veel van jouw horloges qua stijl
Toen ik zo’n 17 jaar geleden in St Neots was bij ABB voor een FAT van een DCS besturingssyteem zag ik tijdens een middagwandelingetje voor het eerst bij een bedrijf 2 Bentley Continental GT’s naast elkaar staan
Die kende ik nog niet, maar de ingetogen stijl en de sfeer van een sportauto in een 3-delig maatpak stond me zeer aan, ik ben zelf een persoon die het liefst ‘onder het radar zit’, net zoals mijn auto’s, zijn alle ‘Sleepers’ en dat bevalt me het beste
De Bentley GT vind ik eigenlijk ook een ‘Sleeper’ om te te zien, die zou ik in mijn wagencollectie kunnen hebben, uiteraard als ik er het budget voor zou hebben, daarom is die er nooit gekomen
Heb je de ‘207 mile’ er ooit mee aangetikt?
Lol, nee. Ik heb op de Autobahn ooit 280 met een getunede Nissan 300 ZX gereden. Dat was genoeg.
Momenteel heb ik een tenniselleboog en rij ik met de ix20 automaat van mijn moeder… minder belastend en pijnlijk. Erg he.
Dat is voor een 300ZX enorm hard! Cool!
Tja… leeftijd he, krijgen we allemaal mee te maken
Ik met aangepaste Porsche Turbo 334 op de gps en met een Nissan GTR-35 (was bijrijder) tot 366 op de gps
Leuk he, ‘Boy’s always will be Boy’s’
Hele grote turbo’s erop en nog heel veel aanpassingen.
Was een monster. Dat moet circa 1999 zijn geweest. Het ding was van een oom van me.
Mijn 944 loopt met alle aanpassingen (waaronder een S2 versnellingsbak) nu 245 (gps). De top is niet zo boeiend meer, het gaat me vooral om het bochtenwerk.
Boven 220 voelt het trouwens doodeng. Veel te lichte voorkant. Ik moet eigenlijk een turbo front/splitter nemen voor een betere luchtstroom.
Die UG blijft amazing
Herkenbaar, top doe je eigenlijk nooit, van 0 - 100 is ook niet interessant, omdat je daar je aandrijftrein me sloopt, 100+ what ever is leuker.
En bochtenwerk op een een leuk traject (b.v. bergweggetjes) is enorm plezier, ook de ‘Nordschleife’ is elke weer een geweldige ervaring, mag het waarschijnlijk niet zeggen… maar is beter als sex!