Show je Brunmontagne

Brunmontagne, nooit van gehoord. Wel z,n broer Giel Montagne.:joy::joy: voor de wat ouderen onder ons…:joy:

12 likes

Haha, dan zitten we op dezelfde lijn. Ben benieuwd.

2 likes

Chiel.
Oeps, nu weten ze dat ik oud ben.

9 likes

:rofl::rofl: die heeft idd al vaker de revue gepasseerd.
Mocht het niks worden kan ik ook altijd nog de installatie of loodgieter wereld in -> Brunmontage

5 likes

Heb je ook plannen om een uitvoering uit te brengen met een soort Royal ook metalen bandje?:grimacing:

1 like

Deels… Wel een mooi aansluitende stalen band, niet echt een band zoals een oak… Zie onderstaand voor de designs :slight_smile:

Verwacht deze maand de eerste prototypen en kijk daar wel echt naar uit!

5 likes

Dit ziet er ook niet verkeerd uit!

Solid endlinks?

1 like

Danku danku! Jep, dat is wel het plan :slight_smile:

Nice :ok_hand:t3:

1 like

Grappig, ik kwam op de website deze tekening tegen:

xwacupe3m5mnwqweeuqj-1

Hier is het blijkbaar allemaal mee begonnen. Met de gedachte een horloge voor jezelf te ontwerpen. Doet me denken aan m’n eigen projectje. Ik wou ook m’n eigen horloge ontwerpen maar kwam er al snel achter dat daar veel meer bij kwam kijken. Heb uiteindelijk deze Flieger gebouwd uit onderdelen van het web:

Ook redelijk uniek maar stel je eens voor als ik ook begonnen was met een paint tekening.
Misschien vlogen de GiveMeYourDough’s dan wel de deur uit :small_airplane:

Kun je misschien wat meer vertellen over dat beginproces @Brunmontagne? Ben wel benieuwd naar de vervolgstappen na zo’n eerste tekening.
Ga je dan op zoek naar een kastenbouwer ofzo? Vraag me af wat er allemaal bij komt kijken en waar je tegenaan loopt.

3 likes

Ja dat is het originele ontwerp inderdaad! Uiteindelijk is en blijft alles een kwestie van “gewoon” doen. Paint was voor mij het ideale primitieve medium haha…

Er komt inderdaad erg veel bij kijken en ik heb gelukkig hulp gehad met de technische aspecten.

Voor je beeld hierbij enkele technische(re) tekeningen:

Dit was de eerste “niet Paint” tekening van de case!

Hierbij het eerste echte 3d ontwerp van de Representor!

Nadat de eerste ontwerpen klaar waren ben ik in gesprek gegaan met verschillende potentiële fabrikanten van inderdaad de kasten. Uiteindelijk na veel omzwervingen in contact gekomen met mijn huidige fabrikant en daar heb ik de perfecte partner in gevonden. Wel moest ik even 3x slikken toen ik de eerste offertes voorbij zag komen :slight_smile:.

Terugkomend op jouw eigen Flieger, dat is zeker een geslaagd project! Ziet er erg strap uit en vooral ook erg mooi om zoiets helemaal zelf vanuit verschillende elementen op te bouwen. Je “work in progress” is ook erg interessant om te lezen! Ik zeg: GiveMeYourDough’s op de plaat en gaan :laughing::facepunch:… Misschien een afkorting in GMYD ofzo :stuck_out_tongue:

7 likes

Cool! Ziet er mooi uit die tekeningen.
Sorry voor al die vragen maar ik vind het interessant om te zien wat er allebei komt kijken. En omdat jij toch op het forum zit is dat een mooie gelegenheid om wat vragen op je af te vuren :joy:

Ik vind de zijkant van de case wel iets hebben van een Samurai, die heeft ook van die strakke lijnen:

Zat er aan te denken zelf een logo te ontwerpen en dat dan op de caseback te laten graveren. Gewoon voor de leuk :smile:

2 likes

Heel vet ik heb vandaag de staal-blauw uitvoering besteld heel benieuwd. Op de fotos ziet het er al super uit in ieder geval.

4 likes

Bedankt! Moet zeggen dat ik ook wel even stil werd toen deze ontwerpen destijds klaar waren! Voor het eerst kreeg het toen “body” en dat was wel echt een gaaf moment.

Sorry voor al die vragen maar ik vind het interessant om te zien wat er allebei komt kijken. En omdat jij toch op het forum zit is dat een mooie gelegenheid om wat vragen op je af te vuren :joy:

Haha geen enkel probleem! Sterker nog ik vind het erg leuk om mijn verhaal vanuit alle facetten te delen!

Ik vind de zijkant van de case wel iets hebben van een Samurai, die heeft ook van die strakke lijnen:

Nou je het zegt, de lijnen lijken inderdaad wel op elkaar! Moet zeggen dat ik dat vanaf de voorkant niet echt zo had ingeschat haha… Erg mooi horloge!

Zat er aan te denken zelf een logo te ontwerpen en dat dan op de caseback te laten graveren. Gewoon voor de leuk :smile:

Niet langer alleen blijven denken, doen! :slight_smile: Ik zie uit naar het resultaat ;).

2 likes

Hoi Bas,

Bedankt voor het vertrouwen op voorhand en de mooie woorden! Erg leuk :star_struck:
Wij zien elkaar aanstaande woensdag, zie er naar uit om je reactie te zien op jouw eigen Representor :wink:

2 likes

Ok cool! Ik ben benieuwd naar wat je er van vindt.
Jij wordt dus de eerste Representor op het forum :rofl:

1 like

Weet ik niet is er verder nog niemand?

3 likes

Ik heb ook ooit een Samurai gehad. Die lijnen zijn idd wel tof. Alleen dat metalen bandje wat erbij geleverd werd was niks. Hoop dat die metalen bandjes die jij op den duur gaat leveren van een betere kwaliteit zijns :slight_smile:

1 like

Ik wil er misschien een hebben voor mijn jubileum. Ik moet daarvoor alleen mijn vrouw overhalen. :laughing:

1 like

Ben benieuwd naar de bevindingen :+1:t2:

1 like