Show je duikhorloge / duiker / duikers! (Liefst bij/in/onder water.)

@Gijs78 Het is overigens volstrekt onnatuurlijk hoe die doopvontschelpen (Tridacna Nautica) met z’n drieën daar boven op die dode koraalformatie staan. Normaal leven ze diep verscholen solitair tussen levende koraalformaties. Ze genieten de collectieve bescherming van het rif. Bij de minste of geringste verandering van lichtinval op de huid (er zwemt een vis boven langs bijvoorbeeld) trekt het dier zich direct ter bescherming terug in de schelp. Of zijn de dieren al overleden en zijn dit lege schelpen op je foto? Het heeft er alles van weg. Met de dode kleinere koraalformatie rechts op de foto al met al een hele trieste aanblik. Dat een desolate plek als de Cook eilanden ook al zo naar de verdoemenis is, vreselijk.

images

images-1

3 likes

Hoewel ik geen kenner ben kan ik wel zeggen dat de schelpen wel degelijk levend waren en er waren meer exemplaren in de buurt die ook levend waren. Deze foto is genomen in het atol van Aitutaki en daar stonden er diverse op koraaleilandjes in de zanderige omgeving. Helaas is het wel zo dat het koraal ook bij de Cook Eilanden sterk aangetast is. Door de wereldwijde opwarming en naar mijn weten ook door een koraaletende zeester (kan ook met de opwarming te maken hebben neem ik aan). De Cook Eilanden blijven een prachtige plek overigens :slight_smile:

Heerlijk, een beetje snorkelen in het warme water (27 graden)bij Key West tijdens een boottocht. Het horloge gebruiken waarvoor het gemaakt is😎

12 likes

12 likes

That’s where they belong. Lekker in bad met je horloge. Nog iets moois gezien met snorkelen.:ok_hand:

1 like

Mooie foto.

2 likes

thanks

1 like

Ja, maar niet zo spectaculaire. Heel veel grote stingrays, Baracudas, dofijnen, schildpadden en nog wat kleinere gewone vissen.

2 likes

Valt mee :joy: Hier loopt heel Nederland uit als er een Sepia of Zeepaardje gezien is in de Oosterschelde.

1 like

Kiekje met de GoPro gemaakt.

7 likes

Wooow :star_struck:

Uitzicht vanaf kantoor

8 likes

Vers uit zee

4 likes

7 likes

Beetje een cross post en geen duiker maar wel 200m met duikers extensie op de band

7 likes

12 likes

Snorkelen in Jamaica :sunglasses:

12 likes

Handig voor als ik er weer uitkom, die tabel op de band. Ik hoop niet dat N.D. voor Niet Drinken staat…

4 likes

Boven een gracht in centrum Delft :crazy_face:

6 likes

Dat telt :smile:

1 like