Deze stond een tijdje op marktplaats nl aangeboden
Waar ik ook op gereageerd had voor deze vintage uurwerk
Vroeg nog aan de verkoper wat merk het was ze zei Zenith …
deze chronograafhorloges werden gevoerd onder de naam ‘Dugena Monza’ en ‘Nivada’, zoals vaak gebeurde in de jaren 60/70 werden dezelfde horlogekasten vaak verkocht onder verschillende merknamen, maar met bijvoorbeeld een andere wijzerplaat of ander type duikbezeltje… voorbeelden van kastenbouwers zijn Jaques Droz, Jenny en Piquerez (ik hoop dat ik de namen goed schrijf ) Ik heb vroeger ooit een standaard duikertje gehad met dezelfde type kast, dus zonder chrono…
Weet iemand wie deze kast geproduceerd heeft ???
Ik snap je nog niet helemaal; jouw kast heeft geen hidden lugs toch?
edit: jouw Dugena op de foto kende ik niet, maar welke kast mag je dan een Dugena Monza type noemen?
en Nivada heeft een gigantische range aan modellen in de jaren 60/70 geleverd, dus welk model bedoel je dan precies?
De vergelijking met Caribbean en compressor kasten zie ik nog niet, maar ik word graag wat wijzer
Ik ben helemaal weg van de jaren 40 chronos de laatste tijd, getuige ook mijn laatste aankopen. Meer kwaliteit en horloge-fun per euro is mijn inziens onmogelijk. Wel kiezen voor volstalen exemplaren.
Prachtige klokken, met een super uitstraling.
Toch vind ik het een risico een vintage…
Maar ze zijn moooooi
Mvg
G. Bertjan
Eén van mijn favorieten, kan moeilijk kiezen, heb er zoveel.
Maar deze heeft het grootste sentimentgehalte, komt van mijn vader.
Ik ben heel blij met deze Tissot met Lemania hart.
Weer een favoriet erbij
(Zie eerder in dit onderwerp)
Fraaie klok; eigenlijk de grote broer van mijn Seastar met hetzelfde uurwerk.
Mijn enige vintage chrono. Draag hem echter veel te weinig (en voor de grappenmakers… … dit is nog een foto uit de aankoopfase, inmiddels zit er wel een bandje aan hoor… haha)
De enige echte eerste serie-geproduceerde automatische chrono (geloof dat ik t zo correct zeg)