Show je goedkoopste horloge naast je duurste horloge!

En terecht. Gaaf ding, zeker geen verkeerde vervanger voor een Casioak, ook al is de stijl inderdaad compleet anders :joy:

1 like

Goedkoopste:
De G-Shock GW-M5610

En de duurste:
De Tudor Black Bay 36

7 likes

Leuk gevonden :+1:t2:

Casio krijgt hier wel redelijk draagtijd nog :slight_smile:

10 likes

Goedkoopste:

Duurste:

List in 1987 was wel iets anders, dan zou er een andere staan als dat leidend is.

11 likes

Goedkoopste:

Ook goedkoop: :laughing:

6 likes

Mijn eerste, zelf gekochte Seiko 5 uit 1967 (toen 15 USD)

En mijn laatste aanschaf (3 jaar geleden): een FC manufacture (8.7K)

Daartussen liggen er een behoorlijk aantal in prijs en kwaliteit !!

8 likes

Die FC is echt gaaf. Automaat of handopwinder?

Is inderdaad een automaat (ca 48 uur gang reserve) en perpetual.
Dus mechaniek houd volledig rekening met o.a. schrikkeljaar per 4 jaar en de juiste aantallen dagen per maand. Dus voorlopig niets te corrigeren. Mocht dit wel een keer noodzakelijk zijn dan is het instellen van dag, maand ,maanstand en uren/minuten een fluitje van een cent !! Bij IWC (ca. 30K +) moet hij terug naar de fabriek om weer op tijd te gezet te worden, naar ik heb vernomen.
Mijn horloge met deze “klassieke” wijzerplaat wordt niet meer gemaakt, maar dezelfde uurwerkspecificatie , is verkrijgbaar met een gladdere moderne look met verschillende keuren, in zowel zilverkleurig als rosé-gouden kasten. Het is wel even sparen maar dan heb je ook wat: Een ROLEX zou ik niet meer buitenshuis durven dragen !!

1 like

Bizar dat die techniek voor een kleine 8K in z’n kastje gepropt kan worden.
Betekent wel dat je 'm dagelijks (eens in de twee dagen) even een slinger moet geven om 'm op tijd te houden, anders is het een boel aanpassen. Naja, je geeft al aan, dit is makkelijk te doen.
Mooi horloge! Top koop

Skeer met de sub goeie combi😆

1 like

Dus gewoon dagelijks dragen, of in een winder aan de gang houden, of (na een flink tijdje waarbij dag/datum/maanstand niet meer kloppen door stilstand) even opnieuw zelf instellen.
IK heb dit horloge gekocht omdat ik de mechanische techniek bewonder, de looks mij aansprekenn omdat het merk “van Hollandse origine” is.
Om rekening te houden met dagen/maand en schrikkeljaren etc is met een Quartz/electronisch een fluitje van een cent, maar mechanisch dwingt het mij bewondering af !!!
Kijk voor meer info op de website van Frederique Constant !!

Klopt, het idee dat dit alles in z’n klein kastje kan blijft gewoon fascinerend. Rekening mee houden dat er een tandwiel is, die eens in de vier jaar een ander tandwiel zo moet laten draaien dat exact in de maand februari een extra dag meegerekend wordt. Zonder batterij, nergens. Eens in de vier jaar! Ik kan me vier jaar geleden niet eens meer herinneren, ik had toen net m’n middelbare school afgerond…

Een marktwaarde verschil van ongeveer factor 150 :hear_no_evil: Madness!

20 likes

Dan is invicta nog duurder dan mijn rollie :rofl:

1 like

Zo, even dit topic nieuw leven inblazen met mijn NA:

€ 55

V.s.

€ 2.000 (destijds)

7 likes

Tof om in te zoemen en het verschil te zien in de egaliteit (is dat een woord?) van de wijzerplaat. De PRX lijkt met een 200k pixel camera genomen te zijn, terwijl de VC met een 100MP is. Erg tof.

2 likes

Geinig topic dit. Toevallig heb ik een foto van mijn goedkoopste naast de duurste.

12 likes

De secondenwijzer eruit getrokken :+1::+1::+1:

1 like

Leuk topic, even mijn uitersten op de plaat. Draag de Swatch niet zo veel meer maar hij blijft leuk.

1 like

De Milgauss (7800 euro) krijgt de meeste polstijd maar de Casio (25 euro) mag altijd op vakantie. Vooral als ik plekken ben waar diefstal of overval risico hoog is. En de Casio heeft gewoon handige functies als je aan het rondtrekken bent (thermometer, hoogtemeter, barometer).