Show je horloge zonder secondewijzer

4 likes

Niet echt vals. Ik twijfelde al een beetje, maar zo heb ik 'm ooit wel gevonden. Ik heb 'm er dus niet zelf afgesloopt. Er zit geloof ik wel een asje? Als jij nog een seconden wijzertje over hebt die er op past? Zou wel leuk zijn… :slight_smile:

1 like

Nu kan ik ook meedoen met mijn opa’s Cellini :grin:

Wees gerust, de zwarte band ligt klaar, maar het horloge is zelf even bij de horlogemaker.

1 like

Ik zit je te stangen, ik snap dat je die er niet afgesloopt hebt :smile:

Zo te zien zit het asje er nog inderdaad. Vervangende wijzer moet de juiste gatdiameter en de juiste lengte hebben. Geen idee hoeveel verschillende diameters er allemaal gebruikt zijn. Heb zelf trouwens niet veel wijzers liggen :grimacing:

Ik heb even zitten spitten, en het Continental klokje heeft een Brac 40 penanker uurwerkje.
Deze dus: (Met dank aan de wijze Dr.)

Als ik het goed lees heb ik dus een seconden wijzer nodig met een gatmaat van 0,35mm
De lengte zou dan ca. 12mm moeten zijn.
Als iemand die dit leest toevallig zoiets heeft liggen en hij of zij kan 't missen, dan hou ik me zeer aanbevolen.
@Vinwat misschien? In een van de laatjes?
image

2 likes

2 likes

Maximaal twee wijzers dus ?

7 likes

Welk merk is dit horloge? Vind ze erg mooi! :ok_hand:t4:

2 likes

2 likes

Dank u wel! :+1:t4:

Uploaden: 20190216_105355~2.jpg…

3 likes

2 likes

3 likes

Raketa blinden horloge

4 likes

5 likes

Even onder @Scudo’s duiven schieten. Thiel / Ruhla Rulez!

5 likes

Ook eigenlijk een Ruhla

4 likes

@Lexaf

Ik had er ook een paar

5 likes

Ja, dat weet ik! Ik heb je toen gevraagd waar je ze vandaan had en jij was zo aardig om me je bron (een Griek) te verklappen. Ik pak het alleen niet zo groots aan als jij en heb gewoon van beide kleurtjes er een gekocht. Heb je deze lot voor de onderdelen kunnen gebruiken? Allemaal UMF 24, toch?
Heerlijke klokjes, de Trabant onder de horloges.

.

Mooi die Ancre, zo te zien ook N.O.S. En zonder seconden wijzer, ook dat nog.

M’n opa had ook een Ancre:

.
Mèt seconden wijzer, dat wel…

4 likes