Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Mag ik vragen waar je die dial vandaan hebt? Dat is volgens mij een green turtle dial en die modellen gaan aardig over de kop. Echt een mooie dial!

Gekocht op eBay. Was toen een van de laatste die beschikbaar was.
Wilde geen turtle omdat die te groot voor m’n pols zou zijn, maar vond die kleur prachtig.
Dus heeft @HanDavinci m in een SKX geflanst :sunglasses:

2 likes

Foto van om de pols mag hier niet ontbreken

12 likes

Op een gegeven moment kijk je in je onderdelenbakje en denk je “dat is wel een volledig horloge”.

Zo gezegd zo gedaan. Het binnenwerk is een NH36A. (Ik vind het dan ook een Seiko horloge, vandaar dat ik in dit topic post)
De behuizing is echter niet origineel Seiko (beweerd ‘ie ook niet); Seiko’s hebben hun kroon op 3 en 4 uur toch ?

LEUGENS !!
4 uur blijkt kwart voor 4 … en bij deze kast kwart OVER 4 …
Dus dingen als dial pootjes, datumvensters en iedere vorm van uitlijning is opeens poef weg …

Datumvensterloze dial, weggevijlde pootjes, dubbelzijdige tape (stikkers van Ali duurde te lang) en heul veul mikken later ;

Doet ut !

14 likes

Heel mooi :ok_hand:t2::ok_hand:t2:

1 like

Weet iemand of er een passende 24 uurs chapterring bestaat voor de SKX?

Leuk ding geworden👍 en hele nette waardes op de timegrapher!

1 like

Go####ver… die is echt dik :love_you_gesture:

1 like

Is er toevallig iemand in de omgeving Tilburg die een standaard glas van mijn SKX kan vervangen? (is reeds besteld)

6 likes

Zo rond de 9uur marker te zien is hij super strak uitgelijnd :heart_eyes:

1 like

Hij ziet er goed uit❗

Je had het uurwerk in de kast kunnen doen, en dan zonder glas en chapterring de wijzerplaat kunnen positioneren.

Mijn pakje is dus nog niet bij je aangekomen…
Heb er een paar van die plakkertjes bij gedaan voor je :grin:
En nog wat…

1 like

Dit was in 2006 mijn eerste Seiko automaat, en mijn eerste mod. Een SKX779 met een chapter ring van een SKX781. Gemaakt door Rob van Monsterwatches, bandje is een nato van Yaffle straps. Old school HF :grin:

13 likes

7 likes

Potver… die roze plaat staat m ook echt goed :+1:

1 like

11 likes

…witte heb ik destijds voor mijn mattie @Drebin gebouwd. Wat was dat ding vet.

Hee iedereen heeft last van corona kilo’s, de één alleen wat meer dan de ander

1 like

Online gevonden, nu ben ik niet zo van (strip)figuren op de wijzerplaat maar deze vind ik wel geslaagd

6 likes

Is er iemand die weet of ik een wijzerplaat voor een 7s26 op de 7002 gemonteerd krijg? En is er iemand in Brabant die mij kan helpen met mijn mod? :grin:

Volgens mij past de plaat van een 7002 op een 7s26 dus andersom zou dan ook moeten kunnen lijkt me.

1 like