Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Coin edge bezel met ceramic insert

7 likes

Kijk 'm zwemmen

10 likes

Mezelf er aan gewaagd… En gelukt!

Bezel lijkt wel een stuk losser te draaien, dan de “strakke” seiko bezel. Maar ik vind het toch een geslaagde aanpassing!

8 likes

Iemand een idee, hoe dit zou kunnen? Pakking heb ik overgezet van de originele bezel, netjes wat vaseline op gedaan (niet te veel, niet te weinig), bezel zit er 100% goed op. Helaas wiebelt hij op 9 en 3 uur lichtjes en draait hij erg soepel. Iemand tips om de beweging wat strakker te krijgen?

Sluit die rondom vrijwel naadloos aan?

Naar mijn idee wel!

Hoorde je een klik of klak toen je de bezel erop drukte?
En waarmee heb je de bezel erop gedrukt??

1 like

Je kunt volgens mij die rubber ringen in verschillende diktes krijgen, om ‘m soepeler of zwaarder te laten draaien?

1 like

Ik hoorde inderdaad een ferme klik toen ik hem erop drukte. Ik heb een rolletje isolatie tape gepakt, die was ongeveer even groot als de bezel, en toen met beleid op het achter deksel geduwd tot ik de klik hoorde.

2 likes

Dat lijkt me inderdaad logisch, ik zou alleen niet weten waar ik die kan krijgen!

Heb je de bezel er losjes opliggende gedraaid, klikjes gehoord, en toen aangedrukt??

Als die wiebelt is dat eigenlijk niet goed, maar het kan ook aan de bezel zelf liggen.

1 like

Heb hem er met de 12 uurs positie boven aan, op gelegd, maar op internet stond dat je niet mocht draaien als hij er niet (goed) op zit gemonteerd. Pakking zit goed, 100%.

Ik heb yobokies ook al een mailtje gestuurd, met dezelfde vraag. Wellicht dat hij een oplossing heeft!

1 like

Je moet wellicht een dikkere bezel pakking hebben. Niet elke bezel staat even strak op de kast en dan is het de pakking die het verschil maakt in hoe stevig de clicks zijn. Ik zou even zoeken naar een extra dikke bezel pakking dus.

1 like

Oke, dat zou niet te moeilijk moeten zijn lijkt me. Tips waar ik die pakkingen zou kunnen krijgen?

1 like

Namoki verkoopt ze los, ik kan ook even kijken of ik nog wat heb liggen.

2 likes

Goed om te weten!

Als je zou willen kijken, heel graag! Komen we dan vast over uit!

1 like

Als ik hem hem liggen kost het je een postzegel :wink:

2 likes

Dat is helemaal top. Laat maar weten!

1 like

Rare SKX013 Fieldwatches…

3 likes

En zo zei ik dat mijn skx-srp775 mod af was, en zo maak ik de srp775 weer origineel.

Die SKX maak ik een andere keer af… heb de benodigde onderdelen nog niet.

Ik had nog een Seiko 7009 liggen, band en kast waren wel oke maar het uurwerk rammelde nogal.
Het uurwerk maken gaat me een paar sprongen te ver.

Maar de zwart/bruine charcoal wijzerplaat op een 7s26 in een SNK-kast met saffierglas plaatsen, oh ja hoor.

De am MarineMaster handen lijken een beetje te grof voor dit model.
Maar ze spatten er wel lekker vanaf

Is die perfect❓Nee, endlinks van de band sluiten niet mooi aan, sowieso is hij op staal niet mooi.
Een zwart lederen band zal hier stukken mooier op staan, maar die heb ik (nog) niet.

Kan zijn dat hij op korte termijn weg is, en anders komt het leer wel… en dan nog wat capecod over de bezel, en dan… en dan is hij klaar.

5 likes