Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Dit is niet mijn mod.
Vind de tekst op de dial nogal grappig bedacht :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Oh crap :hugs:

1 like

bestaat die dial ook echt? So cool

1 like

Deze is gemaakt door @Panthom_watchmaker uit Texas USA geloof ik.
Hier nog een leuke Deskdiver (met buro stoel logo :sweat_smile:)

5 likes

@Barboendel heeft ook hele leuke creatieve wijzerplaten met een kwinkslag gemaakt. Hij zal ze denk ik nog steeds maken maar is hier nu minder actief, jammer genoeg.

Nou had ik een (mijn inziens) prachtige mod gemaakt, uurwerk compleet overgezet van een turtle naar een skx.

Maar die lege kast is toch wel lastig om te verkopen. Er was wel wat belangstelling voor, maar een prijs op een leeg getrokken horloge zetten :man_shrugging:
En toen kwam @Mipnick die gaande weg vertelde dat hij het horloge weer (semi-)origineel wou maken.
Al snel kwamen we tot de conclusie dat het uurwerk er weer terug in moest.
Tot een verkoopprijs kom je dan ook sneller.
Hopelijk maakt hij er wat moois van icm het bijgeleverde saffierglas :+1:t3:

Hier nog één van de laatste foto’s van de srp775, en ernaast de lege skx.

Maar dan.
Die plaat was perfect, pijlvormige wijzerhanden heb ik niks mee maar toch vond ik het mooi.
En de plaat is/was bestelbaar.

Om niet weer hetzelfde te maken dacht ik aan een plaat van de SRPD50, maar die witte letters stonden me tegen.
De SRPD29 Monster plaat is ook mooi, en ik weet dat het past met de chapterring.
Maar al die platen haalden het niet bij die SRP775 :heart_eyes:

Terug naar de SRPA82 plaat dan maar❓

Buitendat ik in mijn onkunde de secondewijzer had verstiert, en de plaat ook al weer verkocht had zag ik het niet zitten om deze weer te nemen.
Toch te druk in vergelijk met de srp775 plaat.

Dus toch de srp775 plaat besteld bij Perry :grin:
De wijzerhanden die je ziet zijn weer voor een andere mod. Dit keer wil ik de gouden MM handen erop hebben.
De re-mod is nog niet af, de plaat is net binnen, en ik zit nog op wat andere onderdelen te wachten.
Maar ik kijk al uit naar het modificeren.
Op een bepaalde handeling na dan, dit schijnt zo lastig zijn dat sommige het uitbesteden.
Een soort russisch roulette :grimacing:

To be continued…

3 likes

Hehehehe, ik ben er blij mee man. Thanks!

4 likes

ben benieuwd welke handeling

Die mod vond ik wel erg gaaf!

1 like

Ik gaf al een hint:

De datumschijf wisselen :grimacing:

Aha ok. Nou is niks moeilijks aan.
Ook al komt er wat los aan wieltjes, die kun je gewoon weer terugplaatsen waar ze horen.

Er zijn wel mensen die zich meester in modden noemen maar dit na 100 mods nog niet kunnen.

Op een 7s26 gaat het wat ‘lastiger’ want 1 schroefje is anders en kleiner.

Als je deze video erbij pakt, dan kan het bijna niet mis gaan. Enige wat er niet in verteld wordt geloof ik is dat je je kroon even moet doordraaien zodat het zwarte uitsteekseltje over de plaat heen zit alvorens je begint. Komt wel tevoorschijn als je de dagschijf eraf hebt. De kans dat het dan misgaat is stukken kleiner. ( de meesten zetten uurwerk op 12 uur, maar moet veel verder worden doorgedraaid om in deze positie te staan)

Zie foto wat ik bedoel

2 likes

ik had ook wel wat gekund met een turtle kast-)

en hoe contacteer je deze beste man?

:+1:t3: ik ga het gewoon proberen zodra de onderdelen binnen zijn.

Altijd de blauwe gedeeltes van dit forum in de gaten houden

Ik denk instagram

Als je een splinternieuwe uurwerk gaat gebruiken en OEM wijzers gaat plaatsen zou ik eerst een donor wijzer erop plaatsen om de cilinder wat in te vormen van uurwerk. Bij nieuwe uurwerken willen de OEM wijzers er soms wat stroef op maar na eerst een andere wijzer te hebben geplaatst en verwijderd gaat dit wat makkelijker. Scheelt je weer kromme of ingedeukte wijzers omdat ze er anders te stroef erop willen

1 like

Kijk je mee kerel @Mipnick :grinning:

1 like

Is me al een keer gelukt met die video, haha

3 likes

Mooi. Kun je de volgende keer een mooie zwarte met gouden cijfers plaatsen :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

Goede tip :heart_eyes::+1:t3:

Die heb ik verstiert door met 1 hand een vergrootglas vast te houden, en met de andere hand… je raad het al.
Heb nu:

Dat lampje werkt niet, china crap.
Maar wel beide handen beschikbaar.

:rofl:

Daarom wou ik ook geen witte letters op de wijzerplaat.

1 like